Ni som har boken hästägarnas örtabok

M

MartinaN

Vad står det för tips på örter mot inkar i den. Vill köpa den boken, men den verkar vara slut överallt där den är hyffsad billig.
Men skulle någon kunna hjälpa mig och kolla i sin bok??

Tack på förhand! / Martina

Sv: Ni som har boken hästägarnas örtabok

oj oj.. det står en massa! Skriver ner en del!!

Vitlök; motverkar tumörer. Gnid på ink ihop recin olja.
Bockhornsklöver;
Nypon; bekämpar inf o stärka immunförsvar.
Snärjmåra; Ökar vitablodkroppar. Andvänds m ringblomma för att stärka lymfsystem.
Echinacea; stimulerar kr. försvar o är är antimikrobiellt.
Malört: andvänds trad mot tumör
Älgört: sätts in som anti-infl medel när ink börjat reagera på örtkuren.

det finns ett homeopatiskt medel mot ink; Thuja.

Inken reagerar efter 6-8 veckor. Inken kan se ut att explodera-det är ett gott tecken!

Jag har själv aldrig haft häst ned ink så jag har aldrig provat detta! MEN LYCKA TILL!!!

Kan tipsa om att den finns att köpa i tidningen Ridsports bokshop för 240 kr.:) Prenumererar du kostar den 220 kr.

Tack tack för svaret. Köpte förut en inkblandning från hästhälsan men hon har slutat sälja. DÅ var det enchinacea, snärjmåra+ringblomma. Det funkade välldigt bra.
Ville bara veta om den boken rekommenderade nå annat och det var ju bl.a malört som jag inte haft....

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka