Jag själv jobbar på resturang.
Mina grannar och vänner 'här ute' jobbar inom alla möjliga branscher..
Det finns liksom inte en kategori som är mer representerad än andra.
Det är brandmän , VD på stora företag, ambulansförare, Ingenjörer av olika slag, förskolelärare, socialarbetare, hemtjänsten, kockar, lärare, banktjänstemän, personalsekreterare, ja allt som man jobbar med även 'i stan', antar jag.
Nu har vi just här , då det ligger väldigt bra till men fortfarande är på landet, ett pendlingsavstånd på mellan en halvtimme och en timme som vanligast. Så det är ju inte som i norra Sverige direkt.
Många här är också egna företagare och är mycket drivna.
Handlar(storhandlar) gör man lämpligen tex på väg hem från jobbet, barnens aktiviteter finns i regel i närområdet, så så mycket besvärligare är det inte tycker jag. Men kanske kräver lite mer planering
Det här är väl OT men ibland blir jag bara så trött på att landet skulle vara nån sorts, jag vet inte..andraklass?
Jag får ibland frågan vad vi egentligen GÖR på landet, och i slutändan så GÖR jag alltid mer saker och umgås mer och hittar på mer saker än den som frågar.. Nej vi har kanske inget café (som av nån anledning ofta tas upp), men det går att gofika hemma hos varandra också liksom
När det också kommer fram att vi har fiber sen många år och t.o.m. har typ.. Google Home, så ser man förvåningen i ansiktet.