Jag förstår absolut din oro men jag skulle säga att det är en vanesak! Jag är uppvuxen i hus och tänkte aldrig på att det skulle vara otryggt då, men å andra sidan var jag aldrig ensam där på natten heller. Efter jag flyttade hemifrån bodde jag i lägenheter på varierande våningar under några år och tänkte att jag aldrig skulle våga bo på markplan, jag är mörkrädd och tittade alltid i alla garderober och duschen varje gång jag kom hem. Sen flyttade jag in med min sambo en halv trappa upp och det gick över förväntan, tyckte det var lite läskigt att sova där själv och gick alltid några varv och kontrollerade utrymmen innan jag somnade.
Nu bor vi i villa och jag har faktiskt aldrig känt mig rädd där vilket jag verkligen trodde att jag skulle göra. Det är lite märkligt, men på nåt sätt tycker jag också att det blev lättare för mig när jag fick barn. Jag vill inte föra över mina (obefogade) rädslor på dem så jag har slutat titta in i garderober osv , och dessutom är det nu så fullt upp att jag typ inte hinner tänka tanken ens. Jag upplevde att jag vande mig vid att bo i hus från typ dag ett.
Nu bor vi i villa och jag har faktiskt aldrig känt mig rädd där vilket jag verkligen trodde att jag skulle göra. Det är lite märkligt, men på nåt sätt tycker jag också att det blev lättare för mig när jag fick barn. Jag vill inte föra över mina (obefogade) rädslor på dem så jag har slutat titta in i garderober osv , och dessutom är det nu så fullt upp att jag typ inte hinner tänka tanken ens. Jag upplevde att jag vande mig vid att bo i hus från typ dag ett.