Ni som bara rider på kapson...

Apollo

Trådstartare
...brukar ni hoppa på den oxå. Nu pratar jag inte om några höga höjder utan bomarbete + max 70 cm höjder.
Funkar det tro??

Sv: Ni som bara rider på kapson...

Självklart kan du hoppa på kapson.
Halvblodet jag hade tidigare hoppades upp till 130 på kapson. Fast upplevde det på henne som att den blev lite för skarp ibland så vi hängde på tränsbettet emellanåt också (dvs både tränsbett och kapson), för att kunna låta kapsonen "vara".

Sv: Ni som bara rider på kapson...

Finns ju folk som hoppar avancerat i repgrimma :D skulle som sagt vara att kapsonen är för skarp då.. Men i hoppvärlden är det ju ibland "mode" med skarpa bett.. :p

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Krummi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar