Ni som arbetstränat?

MM

Trådstartare
Vad har ni gjort efter att eran arbetsträning är klar?

Jag ska arbetsträna ett tag till men vet inte vad som händer efter det. Ska ha ett nytt möte med min handledare snart så får se vad han säger om allt.

Men vad har ni gjort? Blivit hemma, sökt jobb, börjat plugga?
Hur mycket stöd har ni fått av arbetsförmedlingen/eran kontakt efteråt?
 
Sv: Ni som arbetstränat?

Vad har ni gjort efter att eran arbetsträning är klar?

Jag ska arbetsträna ett tag till men vet inte vad som händer efter det. Ska ha ett nytt möte med min handledare snart så får se vad han säger om allt.

Men vad har ni gjort? Blivit hemma, sökt jobb, börjat plugga?
Hur mycket stöd har ni fått av arbetsförmedlingen/eran kontakt efteråt?

Min första var i mitt vanliga stall. Jag började lite lugnt med bara den mentala biten.

Min andra avslutade jag i förtid då inte stället utvecklades till att bli bra. Tiden efter gick åt till att reparera den skada stället gav mig.

Efter ett varv med en helt underbar coach och ett varv med en helt värdelös kurs avslutade jag det hela med början på ett samarbete med SIUS. Dock kom vi inte så långt in i vårat samarbete eftersom jag kom in på en universitetsutbildning och började plugga.

Så jag måste säga att jag har haft väldigt mkt stöd och support av AF och FK.
 
Sv: Ni som arbetstränat?

Nu har jag aldrig arbetstränat men kan däremot se det från den andra sidan-arbetsgivarens.
Jag har tagit emot två-tre arbetstränande personer vid olika tillfällen men då det hela sköts mycket dåligt från instanserna de kommit från och de även varit i stort sett omöjliga för mig att komma i kontakt med har jag beslutat att inte ta emot fler.

För att jag ska kunna hjälpa någon tillrätta måste denne och även jag ha fullt stöd från AF, behandlingshem, skola eller var den arbetstränande nu kommer ifrån.

Som exempel hade jag en rar tjej här med omfattande psykiska problem som helt plötsligt bara försvann från en dag till en annan. Då skulle det varit bra om dennes kontaktperson varit kontaktbar men ingen ville ta ansvar för ärendet och kände inte till henne överhuvudtaget.
Vi på företaget fick leva i ovisshet om vad som hänt henne tills hon hörde av sig ett halvår senare och förklarade vad som hänt.

Aldrig mer säger jag, tråkigt men sant.
 
Sv: Ni som arbetstränat?

Jag hade en kollega bredvid mig som arbetstränade efter en sväng in i väggen. Målet där var att gå tillbaka till jobbet han hade innan men kanske inte på fulltid.
 
Sv: Ni som arbetstränat?

Ingen mer som har arbetstränat?

Ja jag arbetstränade i mitt stall och det ledde ju ingenstans vilket var nog meningen också från AFs sida. Jag var ett hopplöst fall som dom bara väntade på skulle hoppa av cirkusen. Så nu är jag pensionär med livränta också för jag fick min skada godkänd som arbetsskada. Men jag skulle lätt kunna jobba vidare i det stallet
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Nox
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp