Ni som är fotografer här

Mirre

Trådstartare
Hur har ni utbildat er?
Frilansar ni eller är ni anställda?
Egen firma?

Har ni någon speciell inriktning, eller tar ni de uppdrag som erbjuds sas?

Sv: Ni som är fotografer här

Jag är utbildad, men att få jobb är svårare om man inte vill fota nyfödda, barn och bröllop samt dagis/skolor (vilket iof ger hyfsat betalt, bara erbarmligt tråkigt).
Letar du jobb, satsa på en försörjning och fota på fritiden tills du är etablerad.

Jag har enskild firma och frilansar.
Är främst hästfotograf, men fotar även tex. hundar, barn upp till 1 år och till företag.
Frilansar även åt en tidning här i stan.

Jag har ingen utbildning utan är helt självlärd. Både fördelar och nackdelar med det!

@Hyacinth Det är nog smart att ha det som hobby först.
Men jobbar du som fotograf nu, eller har du det på sidan om sas?
Vad är det för utbildning du har gått?

@Netted Hur har du gått tillväga för att lära dig sas?
Jag har gått fotokurs på folkhögskolan jag gick på, men känner ändå inte att jag kan mycket nog för att fota åt någon sas. Hur länge fotade du innan du började jobba med det?

Min sambo har eget företag där han bland annat tar kort. Oftast event av olika slag, sport, fest, konserter..
Han är helt självlärd. Numera är han inte så aktiv, fullt upp med annat, men lite bilder säljer han emellanåt. Han designar hemsidor och loggor åt folk också, redigerar i photoshop på beställning osv.
Han tar bara det han tycker verkar kul. Det är mest en hobby han tjänar lite extra på. Ofta är det uppdrag från vänner och bekanta, eller deras vänner och bekanta, och såna har han gott om

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 216
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar