Ni som använder RÅSPÅN.

K

Kockan

Alltså GROVT sågspån som blir då man vid sågverk sågar upp stockar till tex plank. (så att vi pratar om samma sak)
Jag har haft sådant periodvis till mina hästar då jag får gratis och tycker att det är så lättmockat. Men hur har ni andra med damm??? I början dammar det inte alls. Alltså mindre än hyvelspån jag haft. Däremot är mina hästar ganska renliga av sig och går ute i hagen länge, så jag behöver inte mocka ut så mycket. Fyller på vartefter jag mockar ut, men efter ett par månader eller så, blir det SÅ DAMMIGT! :eek: Varje gång säger jag aldrig mer! Om det gick att undvika dammet så föredrar jag råspån, men hur gör ni andra? Verkar som att mitt torkar till sig inne då jag inte behöver slänga så mycket.
Vattnar ni erat eller??? :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som använder RÅSPÅN.

Oj då. Hamnade nog fel! Ta gärna bort denna tråd. Jag lade in den under hästvård i stället. Sorry...

Liknande trådar

Hästmänniskan Såhär är det: Jag har eget stall där 2 av mina 3 hästar står (en är utlånad). För ca 2 mån sedan tog jag in en numera kompis, då...
2
Svar
28
· Visningar
3 337
Senast: purity_666
·
K
Hästvård Alltså GROVT sågspån som blir då man vid sågverk sågar upp stockar till tex plank. (så att vi pratar om samma sak) Jag har haft sådant...
Svar
7
· Visningar
1 793
Senast: Kockan
·
Hästmänniskan Nu har jag o min sambo hittat ett riktigt drömställe som vi skall hyra, detta får vi för 4500 + el i månaden: Hus (ca 165 kvadratmeter...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: jezzibell
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar