Ni som använder B & T

mysko

Trådstartare
filten på era hästar: har ni märkt att hästen blir trött av att ha den på sig??

Min häst har blivit extremt trött de här dagarna efter att hon använt den...

Sv: Ni som använder B & T

Kan vara för att hon verkligen slappnar av och man kan då tycka att de verkar trötta, tyvärr kan det även vara så att de är mkt på hugget pga av att de har ont eller spänningar och när dessa släpper så blir de en mkt coolare variant. Har själv upplevt detta med en häst som vi hittade skit på på röntgen bilder, hästen hade inga synbara problem (inte heller efter böjprov) men bestämde oss ändå för att ta bort det innan det blev problem, efter op fick jag en ny häst från pigg och vaken till avslappnad och lite halvsovande. Så uppenbarligen har hästen ändå känt av det och när problemet var borta så visade hästen sitt rätta jag.

Sv: Ni som använder B & T

till er båda :bow: :bow:

Verkar vara olika, en del trötta & en del inte!
Får hålla koll på henne så det inte är något annat...

Gärna fler svar :D

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
453
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama