Ni som använt Highcruiser

S

Smirnoff

Hur ser era föl ut, eller avkommor ni har träffat efter honom? Vad gjorde att ni valde honom? Allmänna kommentarer mottages gärna :)
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Mitt "dummy föl" som har en egen tråd här på avel, är e.Highcruiser.
Hector är nu 2,5 dygn, men jag har bara sett honom hans första 7 tim i livet, så lite svårt att bilda sig en uppfattning.
Det jag såg är att han har en välansatt och välvd fin hals, stort huvud, ganska rejäla ben. Samma färg och teckning som pappa.

Jag tycker att Highcruiser själv kanske inte är jätte kul, men han har otroligt bra blod i sig och mkt bra möderne. Min tanke var även att han med sitt "lätta" blod skulle lätta upp mitt ganska rejäla sto.
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som använt Highcruiser

Samma tanke här, hans lätta blod borde kunna lätta upp mitt lite tyngre sto + att jag tycker att han inte ser helt fy skam ut :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som använt Highcruiser

Har en Highcruiser avkomma född 08 och ett litet helsyskon till på väg.
Jag har själv inte fött upp 08 och inte heller betcäkt om med hingsten. Utan hon kom hit dräktig och med honom vid sidan.

Vad kan jag säga, min lille här hemma är fantastisk!
Han har ett supertemperament, han är mjuk och följsam, mkt lättlärd- känns som det är "medfött- att han redan kan allt". Han är modig och trygg.
Som exempel så kan jag släppa ut de andra hästarna, öppna hans dörr på vid gavel och han kryper i sin grimma själv och väntar tills jag går och säger till honom att följa. Han trivs verkligen med människor och vill göra rätt!
Han kommer bli en stor grabb men då plusar mamman på rejält på alla sina ungar. Han har en jätte bra hals och överlinje, ett långt och välmusklat kors och långbent. Han är väldigt muskulös! Just nu är han inne i en tillväxt period igen så inte vackrast.
han har en vädligt välbalanserad galopp med mkt register han kan korta hur mkt som helst! Traven är lätt och taktmässig med bra bakben.
Jag är jätte nöjd med honom och tror att han kommer bli en mycket bra sporthäst!!:love:

leka.jpg


aha.jpg


Just det! Hans mamma är röd!
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Låter ju super! :love: Mitt sug efter att använda honom minskade inte efter din beskrivning ;) skulle gärna lägga upp en bild på mitt sto så skulle du/ni kunna hjälpa mig att råda om han skulle kunna vara en lämplig kandidat, vet dock ej hur jag ska infoga bild..
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Även min hingst -08 har supertemperament, modig och trygg var en bra beskrivning. Han tycker allt nytt är spännande och vill gärna göra rätt. Snygg är han också! Jag betäckte om med Highcruiser, tyvärr blev det inget i år.
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Synd att det inte blev något helsyskon i år för er del. Har du bild på din unge?
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

jag gillar att era avkommor verkar fått så fint temprament, låter passande till mitt sto som har vasst temp i blodet, dock inget som har slagit igenom på henne men jag ska nog passa mig för något "hett".
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Jag har ett sto f 08 efter honom. Ädel och härligt gung i sina rörelser,bra temperament, känslig men ändå cool. Blev så nöjd att vi väntar ett helsyskon i juni! Bilder på -08 finns på min hemsida, dock tyvärr inga nytagna...
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Jag fick två föl efter han. De är två helt olika typer. Jag är nöjd med båda. Men bäst blev hingsten med donnerhall blod i sig. De är väldigt trevliga. Har varit enormt lätta att hantera och ändå ganska tuffa. Gå gärna in på hemsidan och titta.
Mvh Jessica
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Jättefina bilder på era sidor! Kul att se :) Vad var det främst som gjorde att ni valde Highcruiser som far? Om jag lägger honom på mitt sto så är det som sagt främst för att lätta upp, men hur gick era tankegångar innan ni bestämde er för honom? Nyfiken :bow:
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Jag har inte skaffat mig något bildkonto, så jag kan inte lägga upp bilder... Men han finns på www.angagarden.com, under Till salu, heter Halifax. (där finns fö några fler riktigt fina Highcruiserungar)
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Lätthet/typ, gång och temperament, en stam som tilltalar mig och som kompletterar mitt stos lite gammaldags helsvenska stam är mina främsta skäl.
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Tack Mariaauto! :bow: Tror ni Highcruiser är lämplig?
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Nyare bilder i inte allt för god kvalité då minstingen fingrat på kameran och jag inte får bort symbolerna:o:D

luktargott.jpg


litenplutt.jpg
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

kl

Fick ett stoföl e. Highcruiser (ue. Corrado WL-xx) för snart två veckor sedan. Brun utan huvudtecken och med vita bakfötter. Ädel i typen och rör sig lätt och i uppförsbacke. Väldigt framåt och social.
251094.jpg
251091.jpg
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Verkar som alla avkommor är av bra typ, rör sig bra och är trevliga.. Inte illa ;). Inga svagheter alls?
Jag är som vanligt fortsatt nyfiken på hur det går med avkommorna! :)
/U
 
Sv: Ni som använt Highcruiser

Min Highcruiser är nog den bästa exteriört som stoet fått (hos mig i alla fall). Han är riktigt snygg med väldigt fin överlinje och vackert huvud, har en fin galopp men dom andra gångarterna har jag knappt sett... Han är mkt trygg och lätt hanterlig, förutom att han bits så förskräckligt :devil:.

Tyvärr tittar han bort på i princip alla bilder jag har på honom.

Här ca 3 mån
hectorvg090615_redigerad.jpg


ca 5 mån
Hector090906.jpg
 

Liknande trådar

Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: Tuvstarr
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp