Ni som är gravida nu

Mirre

Trådstartare
Hur mår ni?

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Hur långt gångna är ni?
Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Första barnet eller har ni fler?
Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?

Mådde illa som fasen i början.
Hade dock en ganska kort period med kräkningar.
Men jobbigt var det ändå. Blev åksjuk jättelätt.

Foglossningar har jag inte känt av något alls.
Fast det kanske blir senare, är ju dock gladast om jag slipper:D

Är i v 25 nu så är ju ett tag kvar än.

Har blivit vuxen haha, mognat något enormt och blivit mycket mer ansvarskännande och nogrann. Förut brydde jag mig inte om det var stökigt hemma och om det stod disk framme. Nu städar jag typ hela tiden och får spader om det är disk framme. Så var jag som liten också, kunde inte sova om rummet var stökigt. har väl sas hittat mig själv igen kanske. Är också mycket lugnare nu. Inte lika hett humör och korta stubin som jag hade förut.

Det är första barnet

Ja i stort sett. Undviker att klättra på stegar, stolar osv
Låter bli att lyfta också. Annars gör jag allt som jag gjorde innan.
Utom att rida och vara i stallet. Men har ingen häst nu heller så.
 
Sv: Ni som är gravida nu

Jag hara bara precis plussat. 3:e barnet. Mår så toppenbra att jag utnyttjar det till MAX! Det är precis sådan energi och städnoja som jag annars får innan mens. Men jag vet att inom 2-3 veckor kommer symptomen komma, allt från trötthet till illamående så orken kom ju verkligen bra tajmat innan jul och allt! Sedan gör det inget om man blir dålig och trött. Har aldrig mått illa innan men jag tror det är stor chans för en tjej den här gången så då kan det ju bli annorlunda?
 
Sv: Ni som är gravida nu

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Mådde illa i 2 veckor i 7-8:e veckan men mår fin,fint nu. vissa dagar är jag riktigt trött & slö & orkar ingenting alls.

Hur långt gångna är ni?
vecka 27

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Mognat lite, blivit städfanatiker & ser till att börja njuta av livet.

Första barnet eller har ni fler?
Första

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
rider fortfarande & slutade precis att jobba pga arbetet är för tungt, hämtar hö på höloftet själv, mockar mm
Är något osmidigare än tidigare. ;)

Har än så länge sluppit foglossningar & sånt tjafs. *peppar, peppar*
 
Sv: Ni som är gravida nu

Hur mår ni? För tillfället uttråkad och det känns som jag kommer få vänta en evighet tills bebis behagar titta ut!

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände? Mådde illa och var väldigt trött de första 3 månaderna från och till, efter det har jag mått jättebra! Inget besvär av foglossningen.

Hur långt gångna är ni? v.40

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Nej!

Första barnet eller har ni fler? Detta är nr. 2

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Jag red fram till v.30-31 och cyklade sonen till dagis ca. 5km (tur o retur) fram till v.38. Sista veckorna har jag segat till mig, men mockar och borstar hästen dagligen fortfarande.
 
Sv: Ni som är gravida nu

Hur mår ni? Mår oförskämt bra enligt folk runtomkring, själv börjar jag nu tröttna på att ha fått dålig kondition och minskad rörlighet..men men..inte klaga

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände? Mådde illa i tre dagar runt vecka 12:angel: Sen dess har jag inte haft nå besvär alls.

Hur långt gångna är ni? v.35

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
ooonej..(sambon håller nog inte med) jag har blivit en liten:devil:för att i nästa sekund va en:Dlr en:cry: hade jag inte varit gravid hade jag lagt in mejj själv

Första barnet eller har ni fler? Nr 1 här:)

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Har slutat köra snabbjobb med varmblodet och rider inte längre på gammeltanten, däremot mockar och traskar jag med hundar varje dag..så i princip kan jag det:)
 
Sv: Ni som är gravida nu

Hur mår ni?

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Jag mår utmärkt! Jag mår i princip inget illa alls eller nåt annat. Det enda är att jag blir sjuuuukt törstig ibland. som om jag skulle svimma om jag inte får nåt att dricka. Foglossningar är det lite tidigt för.

Hur långt gångna är ni?
bara vecka 12 :smirk:

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Har mer sug efter frukt än godis.. annars inget. Men som sagt, jag är ju inte så långt gången!

Första barnet eller har ni fler?
Nr 1

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Nja jag kan inte äta kyckling.. det äcklar mig, kycklingfilé iaf
Rent fysiskt gör jag ju allt naturligtvis!
 
Sv: Ni som är gravida nu

Jag ar i v35 med tvillingar (forsta barnen). Har haft en latt graviditet, bara lite illamaende de forsta veckorna (spydde aldrig), annars matt som vanligt. De forsta 12 veckorna var jag bara sugen pa yoghurt och ost, och kunde INTE ata frukt och gronsaker. Men det gick over sedan.
Har inte ridit pa nastan hela tiden, och var tvungen att dra ner pa andra aktiviteter ett tag ocksa pga blodningar, men har i stort sett lyckats halla igang med simning och promenader etc.
Det ar bara de senaste tva veckorna som det borjat bli riktigt tungt, och jag kanner av fogarna framtill ibland. Konstigt vore val annars, eftersom bebisarna forvantas komma ut om 1-2 veckor!!!
Har ont i vansterfoten ocksa vilket tydligen ar orsakat av att bebisarna ligger och trycker pa en nerv! Men i ovrigt har jag ingen svullnad, hogt blodtryck eller andra problem.

For mig har graviditeten varit en baggis :bump:
 
Sv: Ni som är gravida nu

Hur mår ni?

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Hur långt gångna är ni?
Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Första barnet eller har ni fler?
Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?

Jag mår toppen, har inte haft något illamående alls, bara lite halsbränna då och då. Ingen foglossning heller än *pepparpeppar*
Väntar mitt första barn och är i v.21 nu. V.22 på torsdag.
Upplever allt som positivt, mår skitbra, har fått så fin hy, sexet som inte var dåligt innan heller, är bara så wow nu :D
Jag gör samma saker som innan jag blev gravid, bortsett från att jag inte äter och dricker vissa saker nu.
 
Sv: Ni som är gravida nu

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Ja. Men jag har fortfarande ingen mage direkt, så det betyder att mina inre organ får trängas duktigt. Men det funkar!

Hur långt gångna är ni?
v.33

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Jag har sämre tålamod med idioter :devil:(ser jag enbart som positivt) Annars är jag oväntat normal...

Första barnet eller har ni fler?
Första

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Ja, kroppen hänger med fint och jag rider fortfarande, men bestämde med min tränare nu i helgen att jag inte ska vara med mer innan bääzen kommer. Han är nervös (!) och nu kände jag för första gången att det gör ont i blygdbenet när jag har suttit ner ett helt pass. Sen har jag också slutat rida och hantera andras hästar helt.
 
Sv: Ni som är gravida nu

Sv: Ni som är gravida nu

--------------------------------------------------------------------------------

Hur mår ni? jag kräks ibland men mår mycket bättre än vad jag har gjort..
Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
de 3 första månaderna jag mådde så illa så att jag unde inte gå utanför dörren...
var på akuten två ganger och fick hjälp med vätska..lätt den värsta tiden i mitt liv....

Hur långt gångna är ni? v.15

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
ja jag blir lättare arg nu...

Första barnet eller har ni fler? Detta är nr. 1

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan? i spanien säger dem att man absolut inte skall rida så det har ju varit surt...
.
 
Sv: Ni som är gravida nu

*lån*

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Har inte mått så illa, var sjukt trött de första 12 veckorna, och har sedan plågats av foglossning ... har stapplat på kryckor. Men nu känns det lite bättre, peppar peppar.

Hur långt gångna är ni?
vecka 24

Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Oj! Var ska jag börja? Fick ju tidigt ridförbud pga foglossningen, jättetrist ... har alltid varit ganska aktiv men har nu tvingats sitta väldigt still. Blä. Å andra sidan är jag mycket bättre på att inte stressa upp mig, se de viktiga sakerna istället för småtjafset, pratar väldigt öppet med min sambo (vårt förhållande har nog blivit ännu bättre nu). Har blivit sån som kuttrar över bebissaker som jag förut bara fnös åt :p
Gråter över allt, oavsett om jag är trött, lessen, glad eller något helt annat :)


Första barnet eller har ni fler?
Första

Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Nääää :mad: Kan inte rida, inte ens hämta hästen från hagen själv :cry: Tur att man har en go sambo som alltid hjälper till (han har iofs också häst) och en fantastisk stallägare, så hästarna är helinackorderade nu. Känns tungt att glida från mina små hästar, men det är ju ändå "bara" till nästa sommar, sedan ska här hästas igen :bump:

Edit : Jag har även blivit mer försiktig med att hantera andra hästar överlag, dels rör jag mig långsamt och dels är jag orolig att bebis ska få en smäll eller nåt.
 
Sv: Ni som är gravida nu

Hur mår ni?
Jag mår ganska bra, är tröttare än vanligt och har börjat känna av ett lätt illamående emellanåt, men inget som känns jobbigt ännu.
Hur långt gångna är ni?
Jag har precis gått in i 7e veckan.
Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Vi har ännu inte bestämt oss för om vi ska behålla, men det lutar åt det hållet. Den enda skillnaden är att jag inte dricker eller äter vissa saker. Men inget extremt.
Första barnet eller har ni fler?
det är första barnet.
Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?
Ja, jag gör allt som förut. Har precis börjat sätta igång hästen efter en månads vila, och igår var jag uppe på taket och spikade läkt ;)
 
Sv: Ni som är gravida nu

Har ni klarat er från foglossningar, illamående och annat elände?
Hur långt gångna är ni?
Har ni ändrat er nåt sedan ni blev gravida?
Första barnet eller har ni fler?
Kan ni göra allt nu som ni inte kunde innan?



LIte illamående var jagkräktes några gånger men så farligt var det inte som många andra har det iallafall. Foglossning har jag problem med men det har jag haft i princip ända sedan ajg blev gravid igen, kan vara för det inte var så länge sedan jag födde min son. Det värsta med denna graviditeten är tröttheten som inte blir bättre av att ha en åtta månaders bebis som tar allt här...

Jag är nu i vecka 19.

Har inte ändrat så mycket mer än jag äter lite nyttigare.

Detta är mitt andra barn. Fick mitt första april 07 och nästa kommer i maj 08.

Jag kan inte göra allt som innan har svårare att gå runt och bära på lillkillen, annars har jag inte behövt ändra så mycket då jag redan har en liten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 315
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp