ni skydds/IPO fantaster - *film*

Nominous

Trådstartare
ja jag hittade två filmer som jag tyckte var väldigt hemska. det är tydligen polishundar från kanske frankrike eller tyskland.
jag måste fråga er - ska en polishund reagera såhär?? jag skulle alltså vara livrädd om jag visste att dom beteer sig så..

första filmen - det känns som om hunden inte alls lyder sina förare, den släpper inte när dom ger kommando, utan dom får slita lös hunden. har för mig att det inte ska vara så :confused: :crazy: sen de absolut värsta är efter 40 sek - när polisen slitit lös sin hund så flyger han på polisen iställlet. hänger i armen så han får slitas bort. :crazy:

http://youtube.com/watch?v=UZ_7CquNZ7U

sen den andra - att en polishund bara flyger på en människa på det viset? :crazy:

http://youtube.com/watch?v=pvDcZ3f_f1I

så till ni som är väldigt inne med detta, typ PIRU och jadzia med flera - är det människorna eller hundarna som gör fel? eller en kombination?
vore kul att få en synpunkt på det. för jag tyckte det känns väldigt fel. (kan tillägga att jga kan NOLL inom detta område)
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Första filmen är rent larv!

man har ruskigt högt temprerade mallar som man mer eller mindre bara lär dom och bita släppande finns knappt.
Sen ser det spektakulärt ut när den bara biter boven men hur jäkla svårt är det o lära hunden det då? det ä ju enkelt för den går endast på personen med bitdräkt.

2:a hunden har ju lynnesfel tycker ja.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Första filmen undrar jag mest vad fan man släpper hundarna för när man inte ens har lydnad på dom. Man undrar ju hur såna där hundar fungerar i tjänst, efter att dom bitit boven vägrar dom släppa och passar på att bita sin egen förare också när man ändå är i farten. :crazy:

Andra hunden hade inte jag velat sitta nära. Tala om opålitlig hund.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Det blir så när man får en hund med dåliga nerver o stor kamplust med mycket temprament då får man såna grejer som ett brev på posten. Om man säger så här dom mallarna där är som de flesta är. Sen finns det givetvis undantag.

Att hunden inte vill släppa det ser jag väl inte som nåt större problem igentligen. Många länder har det som en mindre prio ex USA , Tyskland o Öststatsländer för o ta några.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Precis som Piru säger är släppanden inte alltid något som man lägger större energi på. Man får också ha i åtanke vilka kriminella det finns att handskas med i dessa länder. Sveriges yrkeskriminiella är rena barnungarna i det sammanhanget. Står man öga mot öga med ryska maffian så inte tvekar man att släppa hunden bara för att den kanske inte lossar vid kommando.

Andra hunden ser ut som en tämligen osäker hund som faktiskt varnar innan den nafsar. Det syns på blicken, öronen, undandragningen av huvudet och slickningarna runt munnen. Det borde herr polishundsförare ha sett. Dock ser det inte ut som någon hund som ska vara i tjänst alls.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Måste bara påpeka att jag tyckte att hunden i andra klippet
såg rädd och osäker ut. En sån hund hade jag inte klappat
på huvudet, stirrat i ögonen och sen böjt mig över :crazy:
(jag försvarar inte det hunden gjorde men jag tyckte till
viss del att mannen orsakade bitattacken själv)
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Så nyss en Polishund från USA en malle som skickades mot en brottsling .Bet han i handen sen vart inte polisen nöjd med det gav han el stöt med en "tazer" sen ingen som tog hunden utan gubben låg på marken med kramper o hunden bara fortsatt bita han i benen magen o.s.v. sen kommer det fram en hundförare som mer eller mindre rycker lös hunden från boven. Skulle det varit i Sverige hade det blivit övervåld så det står härliga till men inte i USA som ex.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Precis som Piru säger är släppanden inte alltid något som man lägger större energi på. Man får också ha i åtanke vilka kriminella det finns att handskas med i dessa länder. Sveriges yrkeskriminiella är rena barnungarna i det sammanhanget. Står man öga mot öga med ryska maffian så inte tvekar man att släppa hunden bara för att den kanske inte lossar vid kommando.

Andra hunden ser ut som en tämligen osäker hund som faktiskt varnar innan den nafsar. Det syns på blicken, öronen, undandragningen av huvudet och slickningarna runt munnen. Det borde herr polishundsförare ha sett. Dock ser det inte ut som någon hund som ska vara i tjänst alls.


Jag håller med om att hund nr 2 troligtvis är olämplig i tjänst, och är absolut olämplig som ambassadör för polishundar i Tv. Däremot tycker jag han varnar rejält innan han hugger, och provokationen från personen bredvid blir ganska stor när han håller den runt huvudet, reser sig över den och sedan lutar huvudet mot hunden. I vardagliga livet borde hundar tåla sånt, i detta fallet skulle polisen stoppat det långt innan hunden gick till överdrifter.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Tycker det ser ut som att hundarna i första filmen kan en sak, bita. Sen har släppa och bevaka hamnat i skymundan... Men som någon skrev så har dom kanske inte så stora krav på det i vissa länder.

I andra filmen tycker jag att hunden visar klart och tydligt att den inte är nöjd med situationen och när mannen klappar på huvudet och sen lutar sig mot och över hunden när han ska resa sig. Inte mycket att säga om mer än att jag kan tycka att hunden kunde varnat mer innan den biter, för en hund-ovan människa kanske dessa signaler är otydliga.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Jag är ingen passionerad skyddsmänniska, man jag tar mig friheten att svara på det här ändå.

Första filmen var ju otäck, jag skulle skita på mig om jag mötte en sån. Man ska väl kunna beordra LOSS även på en taggad polishund. Rätt otäckt att den ena gick på föraren med, och var tvungen att dras loss....

Den andra filmen visar en hund dom jag uppfattar som väldigt trängd. Den visar ju jättetydligt vad den tycker om den situationen den hamnat i, säkert inte av egen vilja heller. Att den skulle hugga borde föraren ha sett redan innan civilpersonen böjer sig över hundkraken och ta ännu mer utrymme från den...... Sen kan man ju tycka att en hund i offentlig tjänst ska klara av såna situationer, men det är ju upp till förraren som utbildar den att se - INNAN man hamnar där de nu hamnade!


Kanske en viss upprepning här nu, men jag har inte läst alla svar innan jag svarade, ska läsa nu.....
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Det jag reagerar mest på är ju att hunden på första filmen biter sin egen förare och knappt släpper :crazy:
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Det jag reagerar på mest är att hunden går omkring med svansen mellan benen sista sekunderna.
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

för en hund-ovan människa kanske dessa signaler är otydliga.

Jag kan svara som någon som inte haft hund själv - ja, för mig är signalerna otydliga. Jag skulle förmodligen inte heller ha reagerat på dem innan jag blev biten.

Däremot borde väl hundföraren ha reagerat om han kände hunden?
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Andra filmen: Visst en polishund ska inte flyga på så bara men å andra sidan ansar jag inte att en villt främmande människa ska böja sig fram över hunden. En del hundar är ju väldigt känsliga för sånt!! :bump: De behöver inte ha lynnesfel för det. Vem vet, kanske hunden ha varit med om nått som vi inte vet om

/Jenny
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

1:a filmen säger jag inget om för jag kan inget om det

om 2:a filmen så har jag sett det tidigare på tv och även hört efterkomentarerna. Mannen som blir biten ( det är en repotrer) trycker handen mot hundens strupe och lutar sig lite över hunden.. alltså hot!
efter detta sa reporten själv att det var HANS eget misstag och att hunden hade inte reagerat fel!
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

Jag tycker att det är hunförarens uppgift att informera reportern i det här fallet, vad man får o inte får göra. Allt sånt skulle de gått igenom innan. Det är inte reporterns fel, även om vi hundfolk ser att han kanske beter sig "fel" så vet ju han inte vad man får o inte får göra med en hund.
Hundförarens ansvar.

Och om de är så att hunden är tränad att göra så i dessa situationer skulle de kanske haft munkorg eller som sagt berättat det för reportern.

//Mimmi
 
Sv: ni skydds/IPO fantaster - *film*

om 2:a filmen så har jag sett det tidigare på tv och även hört efterkomentarerna. Mannen som blir biten ( det är en repotrer) trycker handen mot hundens strupe och lutar sig lite över hunden.. alltså hot!
efter detta sa reporten själv att det var HANS eget misstag och att hunden hade inte reagerat fel!

Ändå en kasshund som tycker jag, den situationen är otäck för den sitter med öronen bakåt slickar sig kring munnen. En TJH ska endra tala om direkt att du får inte sitta så här nära eller acceptera det. Denna hund tycker jag inte beter sig rätt på nåt vis den är lömsk. En hund ska väl ändå inte se nån människa som bara sitter brevid en hund lungt o försiktigt se nåt som helst hot i det. Va händer när du skicka den hunden på ett personsök? ska människan behöva bli tuggad också. Har faktiskt hört en polis gjort ett sånt uttalande efter ett person sök på en man som gått vilse som blev rejält biten. Då säger hundföraren hellre biten och hittad än inte hittad alls, vilken inställning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 469
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 190
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 912
Senast: ebba85
·
E
Övr. Hund Är alltid runt på nätet och kollar. Hittade då dessa två filmer...
Svar
16
· Visningar
1 252
Senast: Anna_Lillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp