Ni med Western Ponnys. Läs detta.

E

Exmoorponny

Berätta lite om er och eran ponny.

Mål med träning/tävling.

Ras
Ålder
Mankhöjd
Osv

Jag har en Exmoorponny 133 cm hög. Mycket rejäl och otroligt viktbärande.
Jag är ca 164 cm lång men vi ser bra ut ihop enligt våran tränare.
Maxad enligt rasstandard och finns bara ett fåtal som är så stabila och stora.
Normalt ligger dem runt 120 gränsen ca.

Målet är att kunna ställa upp i tävling till sommaren 2010 och sedan bli den första som tävlar western med exmoorponny. Dvs så man kommer upp lite i listan typ. Är dett fåtal som tränar western vad jag vet. Ingen mer jag känner till i Sverige. Men finns ju ca 1000 till i världen.

Min ponny har en naturlig hållning till western och sänker huvudet fint och man behöver inte alls dra i honom utan rider med hjälp av vikten.

Drömmen är att bli proffsryttare inom western med min ponny.
Han är 8 år gammal.:love:
Älskar denna ponny så mycket. Vi är ett tillsammans.

Sv: Ni med Western Ponnys. Läs detta.

Vet ej hur man lägger in en bild.
Har dem på datorn.

Kan någon berätta.

Ladda upp dem på bilddagboken eller photobucket eller något liknande och lägg sedan in en länk till bilden på den platsen i ett inlägg här. Svårt att förklara, det ska finnas trådar med bra beskrivningar.

Jag har en knabstrupper, 5år och han är precis under 148 cm så då blir han ponny
20090516+038.JPG

Mitt mål med honom är utveckla mig och honom och kanske tävla någon lätt dressyrklass längre fram.

Jag har en ponny av korsningstyp som det står i passet. Hon är 1.42. Själv är jag 1.65. Typ 54 kg tung. Funkar bra. Rider western på en skojig nivå, har även dressyr tävlat o hoppat plutte hinder. Det var träningstävling bara. Vill ha en allsidig ponny. Funderar på att kolla henne på kor, vem vet. Haha Skulle vara roligt att lycksa plasera sig på lite högre nivå i framtiden. Hon är 9 år o jag e 51. Slå de om ni kan . ASG.....photobucket.com/paxinarion

Senast ändrad av en moderator:

Har precis köpt en connemaravalack som är 9 år. Tanken är att han skall ridas ett år för att ev sedan säljas (men jag tror att han kommer blir kvar :)). Innan är han mest flängriden och hoppad (men bara vägrat pga av för hetsig ridning) och det har resulterat i att han blivit väldigt rädd och stressad! Jag rider både dressyr och western och han skulle igenligen bli dressyrponny men det verkar som att han skulle passa kanonbra till westerngrenarna. :) Han uppskattar verkligen hellång tygel eftersom tidigare ägare varit för hårdhänta och han bara gått med huvudet i vädret i panik. Han går jättefint och i väldigt bra form med bara sits och ben så tanken slog mig igår att hmmm...westernponny!! Har en quarter hemma som ska ut och tävlas till våran och då kommer nog connemaran att få följa med :D.

Senast ändrad:

Min ponny är visserligen reggad som häst, trots sina 137 cm.
Han är en 14 år gammal fjording/islandsvalack som varit ridhäst i 7 år. En utmärkt körhäst och 99% terränggående. Klickertränas både i vardagslydnad, ridning och tricks.

Vårt mål här i livet är att ha så kul som möjligt. Vi tränar för tränare en gång i månaden ungefär, tävlar en gång om året om vi har tur med tävlingar inom ridavstånd. Tävlar mest bruksridning/körning men har startat i trail och pleasureW&T med bra resultat.
Ett mer seriöst mål vi har är att gå ner i vikt. Hästen då, inte jag.
Det går inte så bra, det är rent av så illa att vi ska till veterinären och göra test för Cushings.
Men vi kämpar på ändå! Något kilo kanske man kan tappa.

Ett annat mål vi har är att bli duktiga och få uppmärksamhet. Jag har inte bestämt vad vi ska bli duktiga på än, men vi tar väl och blir bra på lite av varje. Uppmärksamhet får vi ändå ;)

Har en liten vision om att testa honom på kor. Det vore väl coolt att se en knubbig fjord/islandponny driva kossor? Brukar dock sluta med att kossorna går i led efter honom, mycket populär bland boskap!
Har även lite tankar om att testa reining med honom. Ska föreslå det för tränarn nästa gång vi kommer. Han kommer bryta ihop totalt :D

Jag rider Haflinger - mest min dam som är 148cm och 14 år. Själv är jag 169 cm lång och betydligt äldre.

Bild011-5.jpg
[/IMG]

Vi rider western men på lägre nivå, rider mest i skogen, ibland i paddock eller ridhus.Kanke blir det en gång en tävling för mig, är inte så sugen, det är mer dottern som har tävlingsambitioner och hon kommer först vad gäller träningar och tävlingar:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hoppning Hej! Jag är en tolvårig tjej som har fått förfrågan att träna och tävla en maxad c ponny på 6 år i hoppning. Målet är att ta oss upp i...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: Hatsune
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 641
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur