Ni med två hundar...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Heira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 746
H

Heira

Jag har en hund här på besök, som reagerar väldigt starkt på tillsägelse, så om jag säger till MIN hund så tar den andra hunden åt sig väldigt mycket... Hur gör ni med flera hundar egentligen?? Förstår era hundar när det är just DEN ni säger åt?

Dom får lära sig.

Om jag blir mycket arg på den ena hunden brukar jag försöka få ryggen till den andra så det är tydligt vem jag riktar mig mot.

min andra hund hade svårt med det i början, men har lärt sig. jag börjar alltid med att säga hundens namn, eller på ett annat sätt markera vilken hund jag vill kommunicera med. "vovvarna" säger jag när jag pratar med båda samtidigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 197
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 442
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 287
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 970
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka