Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

MrsScabtree

Trådstartare
Vad för foder använder ni som har medelstora (50cm ca) till stora hundar som dessutom arbetas mycket aktivt? Varför detta foder?
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Professional Dogfood:s High energy för att det är det bästa fodret för mina hundar.

Och ja, jag har kört på eukanuba, purina etc. tidigare. Dessa var också bra, men detta är bättre för mina hundar ;)
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Greyhounden äter royal canin, high energy. Performance tror jag att det heter.
Varför? Åt doggy tidigare, ett av få foder vi fått i honom, men klarade ej av att gå upp i vikt på det fodret (är för smal) så vi har bytt till royal canin som han äter, peppar peppar.
Vet ej om han egentligen hårdtränas men det blir ca 3 h om dagen i alla fall ute. Mycket springa lös, träning bredvid cykel och springa race över fotbollsplanerna där vi bor, springa i sand på stranden, osv. :D
Skönt med en hund som inte behöver så mycket hjärngympa. Men springa gör han gärna. :D
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

ger min hund nu eukanuba performenc brukar få byta foder ibland då han äter dåligt..har även haft pro plan och pecific på han.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Nordic färskfoder. Dels för att jag kan ge en mindre mängd, det är ett svenskt foder med mycket köttinnehåll, framförallt för att det är det enda foder som min hund inte reagerar allergiskt mot.

//E
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Gnist skrev:
Professional Dogfood:s High energy för att det är det bästa fodret för mina hundar.

Och ja, jag har kört på eukanuba, purina etc. tidigare. Dessa var också bra, men detta är bättre för mina hundar ;)

På vilket sätt och hur har du märkt det?
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Hundarna mår överlag bättre, är pigga, aletra och vakna, har bättre pälskvalitet, lättare att hålla hullet även under mkt hårt arbete, skiter små mörka fasta lortar (kan ge dig bildbevis om du vill ;) ).
Men bara för att det funkar kanon på mina (och även ett antal andras) hundar innebär ju inte det att det är lika bra för alla hundar :cool:
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

MrsScabtree skrev:
Vad för foder använder ni som har medelstora (50cm ca) till stora hundar som dessutom arbetas mycket aktivt? Varför detta foder?

KLASS

för det helt enkelt är BÄST!:rofl:
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Jag har hört på flera håll att klass är kanon. Hur många korvar äter dina hundar per dag och får dom någonting utöver det?
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Orginalen kostar: 208:-
Ch & Rice kostar: 337:-
High Energy kostar: 412:-
Dessa priser är / 15 kg's säck

De har även lamm och ris och ett juniorfoder, men dessa har jag inte priset på "i huvudet"
Hemsida
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Jag tycker om klass. Fungerar bra för dvärgpinschern. Men greyhounden spyr som en gris av det. Så sen vi plockade bort klassen har han inte kräkts en enda gång. :bow:
Men i övrigt tycker jag klass är bra. Tyvärr passar det inte våran jycke.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

MrsScabtree skrev:
Jag har hört på flera håll att klass är kanon. Hur många korvar äter dina hundar per dag och får dom någonting utöver det?

Rottisen får 1,5kg per dag alltså 3 korvar

Schäfern får lika mycket just nu för han är unde uppväxt

men det står på deras hemsida hur mycket hunden ska ha per Kg
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Jo jag har vart o snokat lite på sidan men jag tänkte mest på om du gav mer/mindre beroende på hur pass aktiv din hund/hundar är.
Med stor sannolikhet kommer min framtida hund bli mycket aktiv dvs att utöver det mentala och bruksarbetet kommer den konditionstränas och "styrketränas" lite. Men jag antar att jag ser på hunden om han tappar hull eller inte lägger på sig ngt alls.;)
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Nja Piru liggre konstant på 1,5kg funkar bäst på han det är för mycket om han inte gjorde nåt och lagomt när han tränar men ofast kör vi ju minst 7pass i veckan så då tycker jag inte det gör nåt om han får extra dom dagarna det inte är nåt på,

Schäfern vet jag inte hur intaget ser ut på än, han är ju bara 8månader
och 28kg tyng och fin i hullet så han får fortsätta med 1,5kg han med till jag ser om han blir tjockare av det ellre inte.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Jag BARF:ar min vovve, som är cirka 65-67 cm hög. (30 kg.) Hon äter cirka 400 gram kött och ben till frukost och 250-300 gram dito till middag, plus cirka 200-400 gram grönsaker. Tuggar även på en del ben m.m. under dagarna. Är smäcker i modellen, men inte för tunn.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

När min springer kunde äta kött har han ätit R C Sensible men det blev han tjock av (Fick väldigt lite) han hade heller ingen vidare bra avföring. Sen bytte jag till Carrier Light (Light foder med inrådan från vet.) Jag cyklar med honom, långa promenader, han är med i stallet och vi "styrketränar". Han får simma och springa upp och ner i grustag. Nu äter han Specific CDD Allergifoder pga att han blivit köttallergiker. Han äter bara 4 dl om dagen men får han mer blir han tjock på engång. Det är gränsfall nu men, men...
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Hill's foder 'r kanon...Min hund o mina vänners hundar äter Hill's o alla är superfina i Hull o i pälsarna.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

MrsScabtree skrev:
Vad för foder använder ni som har medelstora (50cm ca) till stora hundar som dessutom arbetas mycket aktivt? Varför detta foder?

Min beaucerontik har fri tillgång på Royal Canin High Energy 4800.
Om jag har "vanligt" foder, så blir hon tunn och matt i pälsen.
 
Sv: Ni med STORA och AKTIVA hundar, foder?

Jag ger ett lokalproducerat färskfoder till båda mina hundar och det fungerar bra. Hanen har tidigare ätit RC men tiken är allergisk och det räckte med att han spillt en liten matbit på golvet och hon åt upp den för att hon skulle få utslag. Så det enklaste för oss är att ge båda samma foder.

I övrigt får dom råa morötter och märgben att gnaga på.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
560
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 455
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp