Ni med som har hunden med på jobbet

Kilauea

Trådstartare
Bara av enkel nyfikenhet...hur har ni hunden då?
Jobbar ni på kontor och den är med i samma rum, eller sitter den i en bur i ett annat rum eller kanske på nåt annat sätt??

Om man har hunden i bur i ett annat rum så blir den ju lika ensam som om den vore hemma, eller?

Själv kan jag väl berätta att min lagottotjej nu suttit i bur i ett hundstall när jag sommarjobbat. Ensam ca 5 timmar om dagen då. Ut med henne ordentligt på morgonen, lunchen samt efter jobbet. Och så har hon fått komma ut på en "lekstund" med en annan valp mitt på dagen också, utöver rastning.
Men hon har ju ändå suttit ensam....
När jag börjar jobba heltid i höst kommer hon få bli "fikarums-hund". Det känns bättre, för då får hon en hel del sällskap hela dagarna!

Sv: Ni med som har hunden med på jobbet

Sambon brukar ha med sig en av hundarna ibland (har hänt att han haft båda också) och han jobbar på bygge. Dom får åka med honom i firmabilen och annars ligger dom i fikarummet och slöar. Det fungerar jättebra och tiken som inte gillar att vara själv hemma trivs hur bra som helst i deras barack även om hon måste vara själv större delen av dagen (för att inte tala om allt oväsen) :) .

jag jobbar som personlig assistent och har hunden med mig varje dag. det är i hem miljö och "min" brukare älskar henne så hon får ligga i soffan och följer alltid med ut på våra promeneder. Det skulle ju inte funka om någon i personalen var allergisk men som tur är är det en till som har hund och hon blev jätteglad när jag började ha min hund med för hon hade inte vågat fråga......

Jag hade med min gamla hund i hemtjänsten, han gjorde verkligen samhällstjänst. Vissa väntade mera på honom än på mej. På morgnarna och rasterna när vi personal träffades lärde han sej snabbt vilka som ville gulla och vilka som inte ville ha kontakt.
Hundar har en otroligt stor social funktion.
Tänk på alla gamla som aldrig har någon naturlig fysisk kontakt, vilken nytta en katt eller jund gör, som det är tillåtet att gosa och kela med och som ger värme och kärlek tillbaks. :love:

Det kan jag verkligen skriva under på! Min kopis som jobbar på ett boende för äldre dementa brukar låna min hund vissa dagar för att dom boende verkligen lever upp när hon är där.
Då kan dom plötsligt klä på sig själva när det är dags för promenad osc....

Jobbar som personlig assistent och hunden är med i "hem-miljö" som någon annan sa. Tidigare var en assistent som jobbade en helgdag var tredje vecka allergisk så det gällde att storstäda innan den helgen, men nu är inte den assistenten kvar. Min brukare tycker mycket om hunden, det är härligt att se hur han skiner upp när hon är med. Mestadelen av tiden ligger hon och sover under soffan....

toughcookie skrev:
Det kan jag verkligen skriva under på! Min kopis som jobbar på ett boende för äldre dementa brukar låna min hund vissa dagar för att dom boende verkligen lever upp när hon är där.
Då kan dom plötsligt klä på sig själva när det är dags för promenad osc....

Vilken himla bra grej!

Egentligen borde fler hunder och katter få "jobba" på hem om bara inte allergi förekommer.

Dom hade katt förut men den började tyvärr kissa i sängarna så dom tog bort den..........

Jag jobbar natt på ett demensboende, och har hunden med mig. Är vädret varmt och skönt får han vara på balkongen, med öppen dörr mot tv-rummet (där jag och de andra fikar) och kompostgaller i dörröppningen.
Är det kallt och dåligt väder bäddar jag i ett hörn i tv-rummet och delar av med kompostgaller.

Hunden får sällskap (om än på håll) och de boende som kliver upp mitt i natten slipper bli rädda/pussade/omkullputtade etc av en stor, svart hund. :p

De boende som är pigga och något så när rediga älskar Boris och går raka vägen till balkongen för att klappa honom när de kliver upp. :D

Jag har hundarna med i bilen de dagar jag är ute och åker. Annars jobbar jag mycket hemifrån mha adsl och då är de ju hemma och strosar omkring som vanligt. De korta tillfällen jag är inne på "huvudkontoret" så får de vara ensamma hemma. Tycker det är bra att de lämnas lite ensamma ibland så att de inte "glömmer bort" att de faktiskt är ok att vara lite ensam ibland...

Mina vovvar e "kontorsnissar". Första månaderna innan de varit rumsrena så har de varit inne på mitt rum med ett kompostgaller för dörren bara men nu har jag dem lösa på kontoret så de kan gå runt o hälsa på folk, fast oftast ligger de bara o sover i mitt rum. E jätteskönt o kunna ha med dem på jobbet så de slipper ligga hemma själva. De får juh oftast ligga själva några timmar på kvällen istället när ja e i stallet om inte sambon e inne o håller dem sällskap förståss!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 610
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 729
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka