Ni med små bilar..

aneeette

Trådstartare
Ni som har små bilar och har lyft ut baksätena för att rymma en bur.. Hur har ni gjort?

Jag tänkte försöka mig på att ta bort baksätena i min bil (Nissan Micra) för att få in en bättre och större bur till hundarna alt. en till i samma storlek som jag har nu för att sätta en hund i varje bur. Och på tal om en eller två burar, vad föredrar ni? En hund per bur eller två hundar i en lite större bur?

Hur gör man för att få ut sätena? Är det något jätteprojekt eller går det (oftast) ganska lätt?

Sv: Ni med små bilar..

Jag har en liten opel agila som jag valt att fälla baksätena på, jämna till utrymmet med en spånskiva och sätta in en dubbelbur till mina jyckar. Jag är själv väldigt nöjd med resultatet! Det är verkligen en "hundbil" nu, för det finns inte mycket utrymme för annat än hundarna, deras grejer och eventuellt kan man knö in en passagerare också, men då får den inte ha med sig för mycket egen packning :D Detta stör inte mig speciellt, eftersom min sambo också har en bil som vi kan ta om vi ska "transportera människor" eller åka långt.

hundbur_cissi.jpg

Jag tycker det känns skönt att ha varsin bur till hundarna. Mest för att jag inte skulle vara bekväm med att ha dom så tätt i ett trångt utrymme, pga skaderisken. Mellanväggen i min bur går att ta bort, så vid behov kan man göra buren stor vilket är hemskt smidigt det med! Det enda som är riktigt dumt är att mitt reservdäck ligger under golvet i bagagen. Så om jag skulle få punktering längs vägen skulle det bli en aning trixigt.

Jag har fällt baksätena i min Yaris + satt hundgaller. Det är väl inte särskilt säkert men... Krocksäkra burar får inte plats och allt annat är väl typ lika illa som nu. Större bil nästa gång är planen.

Aah! Smart med att lägga in en spånskiva! Min käre far ska få kolla på det där, han trodde också det skulle gå om vi bara fällde ner sätena. Min bil är också en hundbil, jag transporterar sällan (läs; 2 gånger per år, typ) mer än en person i bilen så jag ska nog klara mig med att bara ha passagerarsäte (och förarsäte :D)

Tack för bilden!

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Hermelin
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 833
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 622
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka