Ni med shettisar vad ger ni för foder?

L

LisaSvensson

Som frågan lyder, vad ger ni era shettisar för foder?:idea:

Tacksam för svar:)

//Lisa

Sv: Ni med shettisar vad ger ni för foder?

Mina får fri tillgång på grovfoder. Efter som jag de senaste åren inte haft så bra värden på det så har de fått kraftfoder som komplement. Sort och mängd har varierat beroende på grovfodret. Plus att den ene har ett väldigt stort proteinbehov så ha får ca 0,7 till 1 kilo lusern för att hålla rygglinjen. Detta är två stycken treårig minihingstar.

Mina shettisar får ca 5kg hö o sen kompletterar jag det med det som fattas. Förra vintern blev det Lusern, lite betfor o nån dl havre.

våran lilla miniflicka får fritillgång på hö samt havrehalm på vintern.
dock när dom komemr in så har vi "flygande insläpp" o då får hon en "näve" müsli (=0,5 dl) ;)

fri tillgång på hösilage och lite lusern. beror på vad hösilaget innehåller.

shettisen i mitt stall får hö, håller på att vänjas över från fjolårs till "nytt" hö, linfröolja, mineraler och multivitamin. har haft fång och är under igångsättning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 044
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka