Ulrika C
Trådstartare
Min 28-åriga travare har haft mycket återkommande problem med sitt ena öga de sista två åren. Har fått åtskilliga kurer med kortisondroppar och varit inne för utredning på Slöinge Djursjukhus. (Atropin + antibiotika fugerade inte) Han är superkänslig för solljus och missar jag att ta på flughuva med UV-skydd en solig dag så är det kört direkt - ny kur. Så nu har han nästan alltid flughuva. Tyvärr har jag upptäckt grumlighet i ögat nu så det är dags att kontata vet. igen.
I höstas fick jag höra av veterinären som behandlat honom att det kommit en ny metod där man istället för att operera bort det skadade ögat sprutar (tror det var kortison och nåt annat) direkt in i ögat. Ögat blir då helt svart. Är osäker på om synen kom tillbaka eller om ögat blev blint. Men man slapp iallafall ta bort det.
Är det någon som vet mer om detta eller har någon erfarenhet av det???
I höstas fick jag höra av veterinären som behandlat honom att det kommit en ny metod där man istället för att operera bort det skadade ögat sprutar (tror det var kortison och nåt annat) direkt in i ögat. Ögat blir då helt svart. Är osäker på om synen kom tillbaka eller om ögat blev blint. Men man slapp iallafall ta bort det.
Är det någon som vet mer om detta eller har någon erfarenhet av det???