Ni med lugna trygga hundar

peace

Trådstartare
Hur ställer ni er till att "hjälpa" till om det t.ex kommer fram ngn ni inte känner som frågar om ni vill hjälpa till att träna hundmöte?
Personen verkar seriös.

Sv: Ni med lugna trygga hundar

Hur ställer ni er till att "hjälpa" till om det t.ex kommer fram ngn ni inte känner som frågar om ni vill hjälpa till att träna hundmöte?
Personen verkar seriös.

Jag hjälper till, men jag vill se dem ihop och gå igenom tillvägagånssättet först. Jag vill nämligen vara fullständigt säker på att personen i fråga kan hantera sin hund tillräckligt bra för att inte utsätta min hund för någon risk.

Självklart skulle jag det. Wilton är lugn och gillar alla hundar men vi behöver också träna hundmöten så om någon skulle fråga skulle jag bara bli glad! :D

Det beror nog på vad det är för hund och hur ägaren hanterar den. Om det är världens största och starkaste som vill döda min vill jag inte vara försöksobjekt, men är den bara uppspelt, förväntansfull eller halvkaxig kan det väl vara ok.

Om hunden hålls kopplad och det verkar som att risken är mycket liten för att ägaren kan råka tappa den (om hunden har ett aggressivt beteende) så ställer jag mer än gärna upp.

Minns ju själv vilket härke det var med Billie som var en pest vid hundmöten i början.

Hade gärna ställt upp om ägaren verkar seriös.Saknar någon själv som kan vara försökskanin(människa) då min hund vill hälsa på alla vi går förbi....

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 796
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka