Ni med koll på Dalarna!

Idas

Trådstartare
Jag och sambo åker till Tällberg imorgon för att bo på spahotell (:love:) men incheckningen är inte förrän 15 på eftermiddagen och vi kommer vara framme runt 12 om vi kör hela vägen på en gång.

Så vi planerar ett stopp i någon trevlig liten stad på vägen upp där man kan äta lunch och gå runt och titta på något fint :D
Alternativen är typ Sala, Hedemora, Borlänge eller Leksand eller något annat fint på vägen då det är den vägen vi åker. Rättvik älskar jag men det är lite "för långt" och dit tänkte vi ändå åka någon gång under vistelsen.

Såååå, har ni några förslag? :bump:

Sala är trevligt! :angel: (Inte det minsta partisk... ;) Det beror lite på vad ni vill göra, Sätra Brunn har trevlig mat och är fint att promenera på om det är hyfsat väder, vilket det tyvärr inte verkar bli imorgon... :down: Sala silvergruva är lite mindre väderberoende, men då kostar det lite mer att gå ner... ;)
Säter är annars lite små mysigt (eller var åtminstone för ett par (okej 10 år sen vad det visst jag var där... ;) ) ) Borlänge är rätt trist för att vara helt ärlig... Kupolen har visserligen lite affärer, är ni intresserade av jakt och friluftsliv så finns det en bra affär i närheten av kupolen...
Annars skulle jag satsa på att åka och stanna om ni ser något ni vill titta på! :D
I själva Tällberg finns en hel del att gå och kika på också! :D

Hedemora är inte mycket att se i alla fall. De har ett Erikshjälpen som är öppet lördagar som loppisfolk tydligen tycker är bra. Har man tid på sig och vill ta en omväg kan man roadtrippa över Garpenberg, Stjärnsund, Dala-Husby etc. Speciellt Stjärnsund är fint sommartid, har dock dålig koll på utbud så här års.

Söder om Borlänge finns länets största hästsportsbutik(Norells, man svänger vänster vid trafikljusen alldeles utanför COOP). De har rea just nu och kan vara värt ett besök om man har det intresset.

På tal om gruvor finns ju Silvbergs gruva också, utanför Borlänge. Visserligen inget man kan gå ner i utan dykardräkt men ändå, och om det är så fint där såhär års vet jag inget om, men ändå! :p Borlänge är annars skittråkigt, jag rekommenderar stopp någon annanstans om man inte gillar att shoppa kläder i samma butiker som finns överallt, typ.
//Världens sämsta lokalpatriot :p

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 954
Senast: Freyja_bus
·
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 156
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA