ni med katt ..

S

skogsbo

finns det någon där ute som hade en kisse som sällskap då ni gick gymnasiet? :)

Sv: ni med katt ..

Jag vet inte riktigt hur/vad du menar - varför skulle man inte kunna ha en katt som sällskap medan man går på gymnasiet? Men ja, jag går på gymnasiet just nu och bor i en liten lägenhet tillsammans med en katt och tre råttor. Det funkar prima och katten är verkligen ett ovärderligt sällskap! :love:

Varför skulle man inte kunna ha en katt som sällskap på gymnasiet likväl som vid vilken tid som helst i livet. Saken är väl den att efter gymnasiet kanske man vill ut och resa eller flytta iväg och läsa på högskola/universitet och då kanske man inte kan ta katten med sig. Eftersom man skaffar husdjur för livet och inte som sällskap en kort tidsperiod kanske man ska vänta tills man tror att man vet på ett ungefär hur tillvaron kommer att te sig ett bra tag framöver, och veta att man kan ge katten ett bra hem för resten av dess liv.

okej , hade lite brottom då jag skrev ... skulle till stallet..
jag har aldritg skrivit att man inte kan ha katt då man går gymnasie, kanske verkade så..

Men jag menade att jag är jätte sugen på en katt när jag börjar gymnasie, en kompis så man slipper vara själv och massa sånnt, skulle vara mysig..
Har haft 5 katter sen jag var kanske 8 - 9 för då var mamma säker på att vi inte var allergisk och det fanns ingen risk att behöva ta bort katten!
Nu är jag 15 och när jag börjar gymnasie till hösten är jag så sugen på en katt, men jag tänkte om de fanns någon där ute som kunde hjälpa lite.
Hur länge skulle ni kunna låta en katt vara själv per dag..

oj vad struligt det blev, men hoppas någon förstår :)

Om du vet att du kan vara ett gott hem till katt i kanske 20 år, så klart du ska ha katt som vän men jag råder dig att tänka efter, och skaffa två katter så de kanb underhålla varrandra.

Har du råd med utgifterna det innebär att ha katter?

Ska tänka efter riktigt, så det inte är något jag bara skulle få för mig.

Jo har tänkt på två katter då kanske, aja måste tänkla mer ;p

*puuuuuutt*

ingen mer som har något att skriva ? :)

Jag har haft katt sedan jag var 12 år... under gymnasiet fick jag skaffa en kompis till katten jag hade så att hon inte skulle vara ensam när jag var på skolan.

Det är inga som helst problem att ha katt när man går på gymnasie, lika lite som det är ett problem att ha katt när man jobbar eller läser på högskola/universitet. Man får dock se till att ta sig tid för katten/katterna.

Jag har haft katt sedan jag var 12 år... under gymnasiet fick jag skaffa en kompis till katten jag hade så att hon inte skulle vara ensam när jag var på skolan.

Det är inga som helst problem att ha katt när man går på gymnasie, lika lite som det är ett problem att ha katt när man jobbar eller läser på högskola/universitet. Man får dock se till att ta sig tid för katten/katterna.

okej.. då vet jag :)

Aja, det är ju endå ett tag kvar så jag inte bara bestämmer mej för att skaffa en katt och sedan inte vela ha kvar den:eek:
inödfall så får jag väl ta ner en av våra katter en vecka och se hur jobbigt det blir :D

För är ju rädd att ja inte skulle haft så mkt tid. att ja skulle vela vara ute också!

Men men , tack för alla svar :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 148
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt