Ni med husky!

C

Cronis

Finns det några husky ägare här? Skulle vara kul att se bilder på era hundar :)
Har en kompis som nyligen fått valpar, visserligen bara 1 vecka gamla än, och dom är så söta. Har själv inga bilder, ännu.

Fram med era bilder och berätta om era hundar.
 
Sv: Ni med husky!

Har ingen själv, men tycker de är otroligt fina, även malamuten. Skulle också vilja se lite bilder. Kom igen nu.
 
Sv: Ni med husky!

Jag ska till valparna nu, snart, ska försöka komma ihåg att ta lite bilder då :)
Dom är 1 vecka och nån dag idag
 
Sv: Ni med husky!

min faster födde upp huskys i liten skala för några år sedan, så himla fina :love:
Men hon födde upp draghundar, dom var ju mer vilda än tama. Sedan finns det väl vad jag förstått en "utställningslinje" också där hundarna är lite lugnare...
 
Sv: Ni med husky!

8404290.jpg
631842.jpg
842237.jpg


En till video

Och så avslutar jag med :love:
SiskoSn.jpg
 
Sv: Ni med husky!

Det där råder det delade uppfattningar om. Vissa uppfödare, som ställer ut, kär även med sina, just för att det är det de är till för. Sen finns det de som "delar upp" rasen i två.
Rasbestämmelserna kommer ju av att de ska klara av ett tufft klimat och hårt jobb, så då är det ju egentligen konstigt att dela upp rasen, när idealen för båda grenarna är samma...
Mentalt är de ofta som greyhounds - hur lugna som helst utanför jobbet, men när det gäller så tänder de till och sliter som fan.
 
Sv: Ni med husky!

min faster födde upp huskys i liten skala för några år sedan, så himla fina :love:
Men hon födde upp draghundar, dom var ju mer vilda än tama. Sedan finns det väl vad jag förstått en "utställningslinje" också där hundarna är lite lugnare...


den uppfödaren som jag känner som har huskys hennes hundar är minsann inte vilda.. och det är för drag...
det är ju så olika..
 
Sv: Ni med husky!

http://www.youtube.com/watch?v=oxBUbh70t5g

Freja är den som har plastskålen... de är exakt likadana som 11-månaders unghundar... :) :angel:

Det är min favoritvodeo när de är små... Det bästa är ca 1/4 in i filmen när Sarek vill ha plastskålen, men får ett bjäfs tillbaka... hans reaktion :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni med husky!

:love: :love: :love:

Jag fick ju min som 6 (nästan 7) månader gammal, så jag har ju missat allt sånt där!
GAAAAAAAAAAH, vad underbara de är i videon! :bow: :love: :cry: :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 771
Senast: Tiffany
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp