Ni med fullblodssto som betäckt med quarter

R

ronjabus

Har ni skickat in dna-test på stoet, eller blodtypat eller vad det heter? När gjorde de ni det? (Under dräktigheten eller då fölet fötts?) Fixar man det med sin veterinär eller?
Jag antar att det står på AQHA sida, men min hästengelska är inte nåt vidare :-)
Har ni bilder på era appendix så visa gärna dem om ni vill :-)

Sv: Ni med fullblodssto som betäckt med quarter

Hej.
Jag skickade dna test samtidigt som fölets test skickades in. Blodtypad var hon innan.

foxen20080502.jpg

Foxen200805023.jpg

Vad kul att någon svarar :-) Kul med foto! Har du ställt ut din häst i någon tävling?

Bra, då vet jag vad som gäller med dna.

Halloj.
Jag hoppas du blev hjälpt av länken.
Nej jag har aldrig varit i väg på någon tävling med Foxen. Jag är för feg helt enkelt. Nu skall han tränas i värmland nästa år och dom skall väll prova och tävla honom lite.
Folk frågar mig varför jag skickar iväg honom på träning när jag själv har svårt för att tänka mig att tävla sedan, och det kan man ju undra. Jag tänker att han skall få chansen att bli så bra som han kan bli, sedan lever han kanske tills han är 25 år så jag kommer förhoppningsvis ha många roliga år med honom.
Jag vill helt enkelt ha en välutbildad häst att leka med.:bump:

Om han tävlas så kanske han samlar ihop lite poäng så att han kan registreras som quarter :-)

Ja det vore roligt.
Vilken hingst har du till ditt sto?
När är det földags?
Har du någon bild på ditt fullblodsto?:love:

Jag har missat ditt svar :o
Men nu har jag har pm:at dig med foto på mitt tjocka fullblod :-)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 472
Senast: Efwa
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka