Sv: Ni med försäljningstall
Hej!
Om du verkligen vill leva på det tror jag man ska satsa på att ex. sälja svårklass hästar och ha som standard att hästarna står hos dig max 1-2 veckor för att sedan säljas vidare. De försäljningsstallet som gör såhär klarar sig mer än väl och kan gott och väl leva på det också.
Ska du ha hästarna en längre tid får du nog ha färre, ett jobb sidan av för att det ska gå ihop
Jag skulle vilja veta vilken seriös "hästhandlare" som säljer
svårklasshäster och endast har dessa står i sitt stall
1-2 veckor?
På vilket sätt hinner du under den tiden tävla hästen, för att visa dennes kvaliteter. Och framförallt om hästen är en import så behöver den väl åtminstonde 1 vecka för att återhämta sig och acklimaticera sig!
Att helt livnära sig är nog svårt, om du tittar på de som har försäljningsstall så har de ofta en ridskola, ridlägerverksamhet, in/tillridning, jobbar som tränare och ofta tävlingsryttare på iallafall 1,30-1,40 nivå.
Jag har mången gång tänkt samma tanke eftersom att jag har eget stall nu, men kommit fram till att jag kommer att behålla mitt nuvarande jobb (tågmästare på SJ) och ev. gå ner i tid och endast sälja kanske ett par eller 5 st om året som hobbyverksamhet.
Man kan ju förena semester i europa med hästletande om man vill syssla med import
. Men det viktigaste är att man är seriös, skriver schyssta avtal och inte gräver sin egen grop.
Har erfarenhet ifrån det sistnämda då jag jobbat i ett handelsstall....