Ni med fler än en häst

Sv: Ni med fler än en häst

Har två st nu,

helg: dom får krafft kl 8.30
går ut 9.00
Tar in dom 13.00 och rider båda brukar bli klar vid 15.30 då går dom ut igen o då mockar jag och lägger in hö

19.30 kommer dom in och får foder och hö.
22.00 dom får natt hö.
22.15 vi släcker o nattar dom.

Vardagarna får dom krafft 6.30
Går ut och får allt hö i hagen 6.45
kommer hem vid 16.00 mockar och lägger in hö klar vid 17.00 tar in dom och rider klar vi 19.00 om jag rider hemma o då får dom kvällsmaten. 22.00 natt höet 22.15 släcker vi.

Rider i ridhus en mil härifrån en dag i veckan med båda. Och tränar ca 6mil härifrån med båda en dag i veckan.
Har paddock hemma och gräsbana med fasta hinder som jag inte använder på vintern.
På sommarn så tränas dom bara i ridhus en dag i veckan pch tävlas på helgerna.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: escodobe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 496
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V