Ni med fånghästar........

M

Marie Johansson

.......som har röntgat hovarna.

Min häst fick 4,5 på höger fram och 4,7 på vänster fram. Det var väldigt lindrigt sa hovslagaren men det vore intressant att ha något att jämföra med.

Vad har ni fått för grader på rotationen?

Marie

Sv: Ni med fånghästar........

Mitt sto hade 7 grader på höger fram och 5 på vänster.:crazy:
Efter 3 mån och ny röntgen hade vänster minskat till 3,5 grader, men höger ser lika illa ut. Känns ganska dystert.

Sv: Ni med fånghästar........

Marie Johansson skrev:
.......som har röntgat hovarna.

Min häst fick 4,5 på höger fram och 4,7 på vänster fram. Det var väldigt lindrigt sa hovslagaren men det vore intressant att ha något att jämföra med.

Vad har ni fått för grader på rotationen?

Marie
Jag fick aldrig några siffer värden, men jag ser på bilderna. Så hade min häst hovbenet pekande rakt ner på ena framhoven och mindre på den andra. I dag 2år sedan, är hovbenet till baka på sin plats.

Så med hjälp av en duktig hovslagare som kan hovbenrotation så kan du få tillbaka hovbenet, men det tar tid. Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 955
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar