Ni med ettor!

Guldaskig

Trådstartare
Ni som bor i ettor där sovrum och vardagsrum ligger i samma rum, kan inte ni visa bilder på hur det ser ut? Hur ni eventuellt har delat av rummet och hur ni har mögblerat. Behöver lite inspiration :laugh:

Senast ändrad:
Sv: Ni med ettor!

Tanken med min etta (45 kvm) är väl att man ska ha det i samma rum, men då mitt kök är ganska naturligt avdelat så har jag faktiskt klämt in sängen i den delen det är tänkt att man ska ha matbordet, bara för att få mer plats i själva vardagsrummet. Hellre ett bord än en säng, blir mer öppnare och man får inte människor som sitter i sängen etc.

Tycker det är hur smart som helst!

Jag kan lägga in bilder imorgon. Vi har inte delat av, men ska platsbygga en loftsäng så fort vi har en tusenlapp eller två över. Nu har vi varken soffa eller soffbord, de ska vara under sängen.

Nu bor jag visserligen inte kvar (tack och lov, när jag ser hur jag hade det :p), men så här hade jag det först:

19168520.jpg

Och strax innan jag flyttade slängde jag ut den trista skärm-/vikväggen:

help1.jpg

Just Expedit-hyllan är bra som avdelare, tycker jag. Den ger ljus utan att det blir helt öppet, och så kan man förvara både böcker och annat i den.

Vi bor på 27 kvadrat. Har ingen tyvärr ingen bild, men om jag kommer ihåg kan jag lägga in en i morgon.

Köket är en egen liten kokvrå och hallen på ca 2 kvadrat är ett eget rum. Resten är ett vardagsrum och vi har inte delat av rummet. Mitt i rummet står två st 90sängar tillsammans med soffa och datorbord. Det är trångt men det går. Lyckligtvis kollar vi på större boende.

någon typ av avskärmning är att rekommendera. Jag vill då inte ha någon sittandes i sängen.. ett sängskåp är ett alternativ annars.

Jag har gjort precis som Aiquen och ställt in en expedit hylla för att dela av. Tycker att det funkar hur bra som helst. Visst ser man sängen men inte på ett sådant sätt att det stör. Fast jag har i och för sig en sovalkov.

Jag har inga bilder men bodde 4 år i en etta på 35kvm utan sovalkov eller liknande. Jag skaffade en dagbädd och ett rejält överkast och lite kuddar. Bädda, på med överkastet och kuddarna och den fungerade som soffa dagtid.

Dagbädden kunde dessutom bäddas ut till en 160 säng vid behov och hade tre stora lådor för förvaring under. Den såg ut ungefär så här:

hemnes-dagbaddstomme-med--lador-vit__39319_PE131762_S4.jpg

Precis en sån har mamma och pappa i ett av gästrummen :) Tror dock att jag skulle få lite lätt panik om jag inte kunde ha fötterna utanför sängen :D

aiquen: Tycker det ser supersnyggt ut på sista bilden! Hur funkar hyllorna i själva hyllan? Går de att ta ut? Skulle gärna sätta in tv:n i den om ni förstår hur jag menar..

Fler bilder!!

Såhär ser det ut hos mig:
P8200062.JPG

P8200064.JPG

P8200065.JPG

P8200066.JPG

P8200069.JPG

Det är en etta på 27 kvadrat.
Som så många andra har jag använt en Expedithylla som rumsavdelning.. Skulle dock gärna ha haft en mindre Expedithylla, men, men...

Jag har inga bilder men bodde 4 år i en etta på 35kvm utan sovalkov eller liknande. Jag skaffade en dagbädd och ett rejält överkast och lite kuddar. Bädda, på med överkastet och kuddarna och den fungerade som soffa dagtid.

Dagbädden kunde dessutom bäddas ut till en 160 säng vid behov och hade tre stora lådor för förvaring under. Den såg ut ungefär så här:

hemnes-dagbaddstomme-med--lador-vit__39319_PE131762_S4.jpg

En sån införskaffade jag till min etta. Kanske kan lägga ut bilder på mitt nästa vecka. Skaffade en sån för jag vet att det finns ett andrahandsintresse för såna...Många Shabby chic människor köper gärna såna...

Tack. :) Jag hade inga möbler innan jag flyttade in, så jag köpte allt nytt. Det underlättar att möblera små lägenheter när man faktiskt kan välja ut små möbler att ha däri. ;)

Mina hyllplan går inte att ta ut iaf. Så om man ska ha en TV i hyllan får man ha en sådan du länkade till. :)

Synd att det bara får plats med platt-tv i den där hyllan. Annars hade det varit lösningen på mitt problem!

Om man vågar går det ju att såga i en expedit hylla också om man inte vill köpa den färdiga.

Gud vad bra :bow: Den ser gigantisk och lite klumpig ut men jag ska definitivt kolla efter det i butiken! Kanske den ser mindre ut när man får lite saker i hyllorna?

Jag var på IKEA idag och kollade lite och man kan ju även sätta ihop en Billy bokhylla så att en tv får plats. Har funderingar på att skärma av med en bokhylla och ha soffan på ena sidag och sängen på andra (såklart :D) och så ställa tv:n i där så får man lite mer space.

Dasjenka: Superkul med alla bilder verkligen! Och som någon annan sa har du verkligen fått in mycket saker i en liten lägenhet och det ser absolut inte trångt ut :)

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar