Jag behöver lite råd om hur jag ska lägga upp fodrandet i vinter fram till fölning. Mitt xx sto är svårfödd. Hon är liten ca 150cm och väger uppskattningsvis 450kg. Just nu går hon på bete. Hon håller sig fin på bete med x-tra tillskott på protein. Förra vintern fick hon ca 12 kg hösilage med ts 74% energi 8.2 och smrp på 87g/kg. Till detta åt hon krafft 125 ca 3kg om dagen och 3dl olja. Detta var alltså max vad jag fick i henne.. Hon höll sig jätte fin hela vintern. Nu till mitt problem: Hur gör jag nu i vinter med tanke på bebisen i magen?? Har tyvärr inte hämtat hem årets hösilage än så analys på det är inte fixat. Tänk om det är katastrof hösilage. Men hur gör ni med era ston? Brukar dom lösa det själva med att äta mer när dom behöver,eller öser ni i dom en massa mat redan nu? Och hur gör ni då när det börjar närma sig fölning och dom verkligen behöver mer mat och man gett dom max vad det går? Blir dom rena spjäl staket när dom fölat och hur går det att göda upp dom igen efter fölning? Jag är väl orolig i onödan hoppas jag,vem vet det kanske är kanon hösilage i år också