Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Okej... Det låter väl som att det är värt att testa.
Får väl vänta tills augusti då...
Har iaf bestämt mig för en hoppsadel. De höjer tydligen priserna snart och har jag tur slipper jag det nu.... Hon jag åker på sadelprovning hos skulle se om hon kunde ta in en Siegfried CS åt mig som jag kunde provrida om ett par veckor (när hästen får blrja hoppa) Hon skulle se om hon kunde ta in en 18" åt mig (hon ville inte ha ännu en sadel på lager om vi vet att den är för lång för hästen, men 18" blir ju bäst för mig liksom... Och vi vet ju inte än om han inte gillar den) och annars får det väl bli en 17½...
Hoppas nu bara att det funkar bra och han gillar dom sadlarna... Gör han inte det kommer jag väl få en hjärnblödning.....![]()
Diabolical_Kitten skrev:Hm... Efter att Alexandra_W kom med ett förslag har jag börjat fundera på en bomlös istället för dressyrsadel. Däremot kan jag inte tänka mig en sadel som Freeform utan den måste se engelsk ut, som den nya Star trekk.
Men jag undrar då hur de tunna panelerna påverkar hästen? Har alla bomlösa tunna paneler eller är det bara ST?
Nån som vet hur brett det vidaste koppjärnet är från ST?
Ni som ahr gått från bomsadlar till bomlösa, varför gjorde ni det och hur reagerade era hästar?
Vad skiljer sig i ridningen? Är det som att rida barbacka?
Tez1 skrev:Just ST är ensamma om sitt system med flyttabara bossor under till vad jag vet.
Bossorna finns från 1 cm tjocka upp till 3 cm i standard(tror jag).
Det går att specialbeställa om man behöver något extra. Till min häst ex så behöver jag lyft baktill så jag väntar hem bossor som är 2 cm framtill och 6 cm baktill.
Dessa bossor är av ett syntet material typ liggunderlag. De är nog inte riktgt överrens om hur bossorna ska se ut till DCC om det blir ull eller syntet material eller rent av valfritt.
Det näst vidaste nr 4 ska funka upp tom 130 grader(iaf info jag fått om E).
Jag gick över till bomlöst för det fanns inget annat som passade min häst. Han stormtrivs och jag också![]()
Jag rider precis som om det vore vilken sadel som helst och min sadel har en smal uppbyggd sits. Jag hopptränar inte men det gjorde jag inte med bomsadel heller btw![]()
/T
__Stilett__ skrev:*knapplån*
för några månaders sen här på buke så var det på en hemsida med hästutrustning där en bomlös sadel av dressyrmodell såldes. tror den låg på ca 10.000? (ej stall V*ås hemsida)
VART hittar man denna ridsportutrustnings-sida igen? ngn som vet?
eller annan DRESSYR engelsk liknande modell av bomlöst.
mackan skrev:Bra info... tack... vilken ST modell har du om jag får fråga och va nyfiken...? det här med bossorna innebär antar jag att även häst med lååång och mega hög manke alltså borde kunna ha en sån sadel? fick du hjälp med tillpassning osv...? såg att du bor i Norrköping dvs en granne till mig så undrar.....!
![]()
Diabolical_Kitten skrev:Så Alexandra W, du får gärna lägga in en bild på din sadel eller ge mig en hemsida där deras sadlar finns då kan jag kolla in dom.