Ni med Am staff.. Frågor ang hundmöten!

Sv: Ni med Am staff.. Frågor ang hundmöten!

Ta ditt ansvar som kamphundsägare och se till att du gör vad du kan för att undvika en hundslakt..

Blir verkligen knastokig på människor som dig, att en hund ska ev behöva sätta livet till för att dennes ägare inte tar ansvar och heller inte du är ju bara tragiskt och läskigt.

Hoppas du bor långt ifrån mig och min hund ..

/ C som har en snäll kampgris.

Måste bara få tillägga att jag har träffat flertalet renrsiga amstaff som varit supertrevliga vid hundmöten och i familj osv... Men när de hamnar i slagsmål är de ute efter att döda och sitter helt enkelt fast i den andra hunden....
Jag har själv en amstaff/dobberman som slåss på det viset om han råkar hamna i slagsmål. Pga av hans beteende är han ALLTID kopplad (ej hemma på gården) däremot är jag emot att han ska bli tvingad att ha munkorg. Jag har koll på min hund och hoppas att andra har koll på sina, skulle en hund däremot rusa fram till min är det inte säker att jag kan förhindra ett slagsmål. Däremot vet jag hur jag får loss min hund och vet att jag kan hantera honom i en sådan stituation.

Kanske bör du överväga att ha munkorg om du känner dig osäker på att du kan hantera honom. Ett annat tips är att alltid har strypkoppel och om olyckan är framme och han börjar slåss får du helt enkelt stypa honom tills han släpper.... Han kan inte bita en annnan hund om han inte får luft. MEN som hundägare har man stikt ansvar över sin hund och man ska se till att sådana situationer inte uppkommer.....

Ta ditt ansvar som kamphundsägare och se till att du gör vad du kan för att undvika en hundslakt..

Blir verkligen knastokig på människor som dig, att en hund ska ev behöva sätta livet till för att dennes ägare inte tar ansvar och heller inte du är ju bara tragiskt och läskigt.

Hoppas du bor långt ifrån mig och min hund ..

/ C som har en snäll kampgris.

Jag kan inte annat göra än hålla med.Våra hundar har dåligt rykte som det är ändå...Ta ditt ansvar och se till att det inte blir sämre.

Att TS ska kunna "strypa" sin hund som är en korsning mellan Amstaff/Pitbull = Muskelpaket ställer jag mig mycket tveksam till faktiskt..

Att kampa är belöning för en kamphund och det är ju pga deras envishet som dom kan hålla kvar i den andra hunden trots att det gör ont..

Så om inte TS är en stor och kraftig/stark karl så är jag tveksam till att h*n ska kunna stoppa sin hund innan det är försent.

Har inte varit online på länge.. Tack för alla fina inlägg iaf :) Somsagt.. Ingen är rädd för min hund i grannområdet.. Alla till och med gubbe och gumman som har en liten ettrig hane säger ofta åt oss att "du har fruktansvärt bra lydnad på din hund" han är så uppfostrad .. Vi tar exmpelet när jag och min hund sitter vid en parkbänk... Det kommer en ettrig liten hund förbi i kopplet och är hysterisk mot min vovve gör utfall.. Min hund skiter fullständigt i denna och sitter lungt kvar.. Han bryr sig inte ens? Han struntar i andra hundar.. Men när han känner att han måste försvara sig genom att någon hund hoppar på honom fysiskt så blir det bråk..

För en månad sedan fick vi till och med beröm av en polis (hundförare),, dom rastar ofta sina hundar här vid ängen då stationen ligger brevid.. Alla dessa hundar är totalt rabiata... En poliskvinna med sin Rottis går omvägar när hon ser en annan hund pga hunden blir tokig.. Jag och min hund tränade lydnad för fullt hon går förbi med sin hund kopplad naturligtvis. Hunden är helt galen och skulle mosat min hund på två röda.. Hon får inte ens tyst på den och sliter drar skriker på sin jycke.. = ehh? okey hade jag varit i samma situation hade jag haft munkorg särskillt en polishund.. Vet jag att jag inte kan hålla eller ha koll på min hund så måste man ha munkorg.. Dock sa hon att tänk om min hund endå hade varit sådär lydig.. Då börjar man allvarligt undra hur folk tänker och dessutom används hunden som polishund?

Jag har aldrig min hund lös! Men han kan gå lös utan att bry sig om annat..Han är knäpptyst och går fot förbi en hundgården där alla hystriska hundar står och tok skäller mot oss, hehe rätt kul och se alla ägare som försöker få tag på sina hundar och få tyst på dom.. Inte för att skryta men min hund är fanimej lydigast på detta ställe.. Det finns bra mycket galnare hundar som biter människor här och inte fan sätter jag munkorg på min hund bara för att han måste försvara sig för idiotiska hundar?. Dom ggr det hänt bråk så är det folk som inte ska ha hund.. Är det Agda och hennes pudel så brukar inte dessa direkt attackera på det viset.... Jag ställer gärna upp på ett mentaltest med min jycke.. Han skulle klara det galant.. Vi frågade just polisen om detta då vi ringde.. men killen sa att detta sker bara endast via flertal attacker och anmälningar mot exempelvis människor/barn..

Han attackerar aldrig i sitt liv en hund och är inte aggressiv.. Men vid självförsvar så blir han arg.. Den enda gången jag haft munkorg på honom var när jag gjort illa ryggen.. Jag kunde varken böja mig eller gå normalt.. Han blev attackerad av en labbe och fick ett rejält bett över ryggen.. Gissa vilka som fick skulden? Jo min hund? Han hade tydligen kastat sig på den andra hunden och provocerat? Gubben var råförbannad trotts att det var min hund som hade bitmärken, han påståd att en hund som har munkorg ska avlivas.. Det spelar ingen roll hur man sköter en sådan hund man får skulden och det är något man får räkna med tyvärr.. Hur bra lydnad jag än har på min hund så är det alltid det dåliga som räknas...

Så ni får tycka precis vad ni vill..

Vet jag att jag inte kan hålla eller ha koll på min hund så måste man ha munkorg..

Fast det är väl precis det diskussionen handlar om, du är medveten om att du helt tappar kontrollen på din annars lydiga, trevliga hund om det kommer fram en annan hund som muckar, borde du då inte, om du ska leva som du lär, också ha munkorg på din hund?

Vad skulle hända om du i ett möte med en annan hund skulle halka och stupa pladask på backen och tappa din hund?

Är det ingen som har någon rolig tråd att lägga ut om era "kamphundar" så man kan få höra lite posetivt om dom!
Lite glatt!
Själv e jag ganska skraaj om jag möter en sådan ute på promenad. Men skulle gärna ändra min uppfattning! Eller ska jag det inte.???

Träffade en ute idag. Den stackaren gick som en krok medans ägaren slet och drog i kopplet. Och sktek mot den medans han hotade den med ett cykel hjul. Varför vet jag inte. Tror att ´han höll på att träna någon sorts lydnad hmm Jaja..
Tack för ordet!

Grejen är, att alla vi som har helt underbara hundar av såna raser, skriver bara i vanliga trådar. Jag har i alla fall inget behov av att skapa egna trådar och berätta om hur unik och bra min Amstaff eller Staff är.

Dom är liksom lika bra som alla tidigare hundar jag haft :)

Vi som har kamphundar är ganska mätta på att hela tiden få försvara vårat val av ras, jag orkar liksom inte med att stå till allmänhetens förfogande "projekt, övertyga folk att kamphundar inte är mördarhundar".

Dom som träffat mig och Zaga har alla haft en positiv syn på Eng Staff efteråt och det är jag glad för iaf.

:)

Vi som har kamphundar är ganska mätta på att hela tiden få försvara vårat val av ras, jag orkar liksom inte med att stå till allmänhetens förfogande "projekt, övertyga folk att kamphundar inte är mördarhundar".

Dom som träffat mig och Zaga har alla haft en positiv syn på Eng Staff efteråt och det är jag glad för iaf.

:)

Ok jag förstår!
Tänkte mest på att det mesta man hör om dome inte så posetivt!
Och folk startar ju ofta typ labbe tråd pudel tråd osv och berättar hur bra rasen är gulligull!
Men klart helt sant att vissa skulle nog gå in och fortsätta såga sönder!:angel:

Ok jag förstår!
Tänkte mest på att det mesta man hör om dome inte så posetivt!
Och folk startar ju ofta typ labbe tråd pudel tråd osv och berättar hur bra rasen är gulligull!
Men klart helt sant att vissa skulle nog gå in och fortsätta såga sönder!:angel:

Jo tyvärr är de ju så. Komer de upp en staffe tråd så går de säkert fort med att komma in onödigt elaka komentarer.

Jag har inget emot sk kamphundar iaf och jag kan säga mycket gott om dom :D

Liknande trådar

Hundhälsa Ingen rolig tråd att behöva göra men känner att jag behöver lufta mina tankar med lite erfarna hundmänniskor härinne och får ursäkta den...
Svar
11
· Visningar
2 293
Senast: Virrvarr
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 403
Senast: soom
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 662
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 395
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka