Ni med 6månaders valpar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 303
S

Stallflicka

Hur långt har ni hunnit i "träningsutvecklingen" och vad pysslar ni med på dagarna med era? :)
Ras, kön?

Sv: Ni med 6månaders valpar

Tränar inte speciellt mycket, men hon kan gå snyggt utan att dra i koppel, sitt, ligg, stå, komma på inkallning samt är duktig på eftersöksträningen. Kommer dessutom att påbörja sin injagning inom kort

Jämthundstik som snart är 6 månader har jag.

Min blev precis 7månader...men jag har inte hunnit träna in nåt nytt sen han var 6månader:D

Han kan Sitt, Ligg, Tass, Skall, Snurra runt (inte rulla, snurra!), korsa frambenen på kommando, Stå, Inkallning, Början till Ingång, Stanna kvar, Bära sak i mun, Loss, Apport (någorlunda, ibland vill han bli 'jagad') och är bekant med hopp över hinder, tunnel etc.
Vi har gått en valpkurs.

Jag har inte jättestora krav, Vi leker fram det mesta. Jag stannade hemma tills han blev 6månader men har nu arbetat ett tag så då får jag ta tillvara på all tid som blir över för han behöver mycket aktivering och stimulans då han inte får motioneras hårt (stor och snabbväxande ras) så vi får träna lydnad och leka i vattnet nästintill dagligen.

Han är en trygg valp som är van att följa med i bilen överallt, vi har sovit över, hälsat på hur många som helst, åker till stan, varit inne i affärer, Träffat olika slags djur, barn + bebisar.
För att vara valp kan han vara otroligt lugn och förståndig, han vet när man tar det försiktigt, samtdigt som han också kan vara ett yrväder som ska protestera ibland.

Det som jag ser som viktigast nu är mer koppelträning (ser han nåt intresant glömmer han bort mig i andra änden) och fortsatt inkallning och att han ska tycka jag är världens bästa så han aldrig vill lämna min sida:D
Att han bits lite gör inget:angel:

Jag har en Borzoi, hanhund.

Senast ändrad:

6månaders bretontik (stående fågelhund)

Sitt, sitt vid flog, ligg, plattsliggning, stanna, inkallning, kontaktövningar, sitt och inkallning med pipsignaler, gå fint i koppel, gå fint utan koppel, fot, apport, avans, sitt vid skott, give me five.

Hon förstår alla dessa kommandon och jag tycker att hon är väldigt duktig, men än skulle jag inte vilja säga att hon kan dem. Den dag hon fixar detta trots störning av fåglar som flyger i skogen när jaktlusten helt vaknat till liv så kommer jag att säga att hon kan dem.:)

Apporten är just påbörjad så där har vi inte kommit så långt ännu. Sedan ska hon jagas in i höst! Vi har en rolig tid framför oss!!!:bump::banana:

nu är min 7 månader men ja skriver ändå ;)
Han är en Australisk Terrier hane :)

Han kan sitt, ligg, skall, gå fint i koppel, inkallning, vara lös,
håller på me stå o han är riktigt duktig :)
han kan vara lös bland andra hundar o katter utan att springa fram *Jätte stolt* ^^

Har väl hoppat över nå trädstockar o sånt med så han ska lära sig vad det betyder :)

jag har inte stora krav på honom,, utan tar det som det kommer.

Har en BC valp på snart 7 månader som inte kan så mycket på kommando ännu men erbjuder mycket såsom sitt, ligg, stå, inkallning, trampa, backa. Går fint i koppel. Har gått en valpkurs genom canis, spårat lite och om en vecka eller två börjar vi en vallningskurs.

tack för alla svaren.
låter ungefär som vad jag gjort med min tjej.
vid vilken ålder ungefär brukar man börja med 'fot'?
hur tränar man in stå?

har en annan fundering också. när ni kastar saker till era små busar, ex en pinne. får den springa och ta den direkt eller vänta på kommando?

han kan vara lös bland andra hundar o katter utan att springa fram *Jätte stolt* ^^

sånt är ju jätte skönt, härligt! :)
min valpis är otroligt snäll mot andra djur hon också. dock kan hon bli lite ivrig och vill busa med andra. skäller oftast inte, men händer. hur tränar man bort sådant? någon med tips? helst vill jag ju att hon ignorerar dom andra helt när man går förbi.

Släng in lite bilder om ni har vettja! :bump:

Tränar inte speciellt mycket, men hon kan gå snyggt utan att dra i koppel, sitt, ligg, stå, komma på inkallning samt är duktig på eftersöksträningen. Kommer dessutom att påbörja sin injagning inom kort

Jämthundstik som snart är 6 månader har jag.

Gira-fin-2-080808.jpg

Och där kom en bild på henne :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund