Ni människor i detta land.... SNÄLLA!!

A

Aly_Cat

Ni människor i detta land med hundar av lite ras.....

Dom har 4 ben att gå med och om dom e friska och sunda låt dom använda dom då.....

Småhundar e inga leksaker som ska bäras runt på anser jag.....

Visst går man på en gata med mycket människor kan man ju lyfta up dom för att undvika att dom blir trampade på och så....

Och lika så om dom e skadade eller gamla kanske...

Men e dom i överigt friska med mycket energi låt dom då gå för egen motor alltså.....

Sv: Ni människor i detta land.... SNÄLLA!!

Jadå, vår lilla skrutt får pinna på bäst han orkar!

Enda gången han åker väska är när vi måste ta med honom på stan tex, för folk trampar på honom, så liten... (dvärgpinscher) :love:

Precis äntligen en vettig hundägare av ras mindre...*L*

:bow:
min hund har energi så det räcker och blir över

bär henne endast då :
vi går i rulltrappor
de få gånger vi är i stan och det är mkt folk
ibland på vinern när hon får köldkramp .

sen har hon täcken på sig - visst på vintern ser hon ut som en liten dunboll med ben, men fryser hon så hon skakar så väljer jag hellre att hon ser lite töntig ut .....

// en stolt hundägare av en hund på 3 kg .

Min hund knatar på bäst han vill.
De gånger han får åka väska är om det är mycket folk och jag måste ha honom med (annars får han oftast stanna hemma).
Ibland om man är ute och det är blött för det regnar eller så kan han få åka väskan också för han börjar frysa (nakenhund) och det är lättare att ha honom i väskan än att bära i famnen.

Men han får gå utan kläder så mycket som möjligt för att han ska bli mer och mer tålig. Han är bara 6 månader än så länge!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 823
Senast: fixi
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 417
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vi har nyligen fått hem en valp och sedan innan har vi en äldre hund som är lite väl snäll när de gäller andra hundar. Valpen är vaktig...
Svar
1
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka