Ni jaktkunniga

Sv: Ni jaktkunniga

Fällor skall vara typgodkända av naturvårdsverket liksom och skall vara märkt med typgodkännandebeteckning samt ägarens namn och adress. Finns en mängd andra krav som skall uppfyllas t.ex. vid slagfälla gällande storlek om ingångshål och liknande.
 
Sv: Ni jaktkunniga

Räv snaran eller fotsnara kräver att man har tagit fångstkort och bara i dom 4 nordligaste
länen och på snö täckt mark.

Om det inte ändrats sedan 2004 det året fanns det även ca130 stycka godkända fällor och bara några få kräver fångstkort.
 
Sv: Ni jaktkunniga

Tack alla för svar!
Jo jag har insett att det är tillåtet, dock tycker jag det är märkligt med snaran.
 
Sv: Ni jaktkunniga

Är detta lagligt?

http://www.aseletrappern.se/info-traps.php
Det är postat på en hundsida jag moddar, har blivit anmält som ev reklam, vilket inte är tillåtet. Hur är det med bytesdjuren o fällorna + snaran?

hade man i stor skala satt in snaran så hade vi kanske sluppit rävskabben. men nu diskuterade di höge herrarna problemet för länge...och det blev för sent.
skabben kom in via norra Finland. och hade man gödslat med snaror i gränsområdena den första vintern hade skabben blivit kvar i Finland.
rätt använda är de verkligen effektiva
 

Liknande trådar

F
Körning Min pappa har länge köpt på sig o samlat lite smått på äldre lokselar. Tycker det är så tråkigt när de bara ligger o hänger o skräpar så...
Svar
16
· Visningar
1 348
Senast: Geisli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp