Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror att jag hade full på min fjordis av den grövre typen. Tänkte aldrig på det, faktiskt. Men jag har för mig att cob hade för konstiga mått för den lilla tjockisen när jag provade det. :smirk:
Storlek full... Testade cob en gång när jag köpte ett träns och inte visste vad hon skulle ha... Expediten sa att de "brukar" ha cob... Nosgrimman räkte inte ihop övh
Japp han är fin han och egentligen inte alltför grov. Du får leta efter någon med Leung längre bak som farfar/morfar. Jag har träffat flera stora fjordingar ue: Leung 9. Synd du inte hittade vår 3 åring i våras när han var till salu, vår nuvarande fjordings halvbror. Han blir nog runt 152-153´och inte alltför grov när han är färdigvuxen. ue: Leung.
Har stl full på träns (på yttersta hålet!)och grimmor till den ena tjejen, och hon är smäcker annars, men ganska grovt huvud.
Den andra har lite olika, ibland cob men oftast full.
Undrar dock vad ni andra har för storlek på täcken? Mina flickor har 145-155 cm.
träns: måste ha full för att käkremmen och nosgrimman ska gå att knäppa. Men det måste gå att korta upp i sidostyckena för han har kort huvud. Man knn ju köpa två träns och blanda oxå...
grimma: Full, men då måste den ha ställbar nosrem.
täcke; typ omöjligt. det som är lagom långt passar bra när han står still med huvudet upp men när han äter så spänner det så pass runt halsen att de brukar spricka upp i sömmarna... har honom oftast utan täcke, men har även ett som är omsytt så det passar någorlunda. Man kan ju köpa ett bautatäcke men då får han ju klänning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.