Ni barnvagns proffs...

Sv: Ni barnvagns proffs...

Var jag du skulle jag köpa en äldre begagnad av välkänt märke i samma prisklass om inte mindre.
Köpte mig en ny vagn men har en extra vagn som är en 10 år gammal Emmaljunga och är hur bra som helst! Inget tyngre att lyfta än min nya Brio, bara liiiite tyngre att köra.

Nej, nya vagnar är SÅ överskattat! Kolla på blocket och köp en begagnad:laugh:

Jag letar efter en begagnad samtidigt, men tycker inte att jag hittar någon som faller mig i smaken.

Jag vill bara veta om ni tror att denna vagnen är bra eller inte.

Jag letar efter en begagnad samtidigt, men tycker inte att jag hittar någon som faller mig i smaken.

Jag vill bara veta om ni tror att denna vagnen är bra eller inte.

Tror inte man får länka till andra forum men Familjeliv har skrivit en del om just den där vagnen. Sen kan du googla på namnet för att få upp diverse forumsidor.

Tyvärr rent spontant så tror jag du får lite vad du betalar för. Även om de kanske inte har jättehöga kostander så måste det ju finnas saker som de dragit ner på för att kunna ta ett så lågt pris. Skulle tex kunna vara material, hållbarhet, "rackighet", passform på sakerna, glapp och så vidare. Tyvärr.

Själv köpte jag en dyr märkesvagn billigt från england. Fick hem den på 5 arbetsdagar och allt har gått supersmidigt. Alla tillbehör till vagnen såsom liggdel och åkpåsar osv finns billigt på blocket.
I sverige säger butikerna att det är ca 15 veckors leveranstid på samma vagn.....

Mvh Miks

Hade en sån (fast duon, Focus) de första sex månaderna.

Gillade liggdelen, bra med plats att bädda för novemberbebis och bra fjädring. När jag bytte till sittdelen så gillade jag den inte lika mycket längre, det finns inget skydd nertill på sufletten så det kan blåsa in på bebis + att alla kuggar på bromsen försvunnit på två hjul (visserligen lätt att skifta om hjulparen men trist ändå...)

Så nu har jag köpt mig en begagnad Brio Happy istället!

Den är tung, speciellt att köra runt som sittvagn sen. (Hade själv en 16kg vagn) Dessutom ser den väldigt bökig ut att fälla ihop och framför allt lyfta in i bilen.

Kolla begagnade vagnar i hela sverige och tradera, det kostar inte farligt mkt med bussgods. En kompis till mig vann en emmaljunga cangaroo -07 för 1.300kr och frakten gick på typ 400 kr (vagnen väger knappt 8 kg) själv tar jag mig råd att köpa nya vagnar för att få precis den färg jag vill, garanti + försäkring.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Är gravid med mitt första barn och har en fyraårig ridhäst. Än så länge kan jag rida som jag önskar och framöver när jag blir...
2
Svar
24
· Visningar
2 970
Senast: ygenda
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
Western Hej! Jag funderar på att byta till bosal (rider med hackamore just nu) och undrar om detta är en bra bosal? Kan man använda ett vanligt...
2
Svar
21
· Visningar
3 583
Senast: leia
·
Gravid - 1år någon som blivit gravid för tredje gången utan mens däremellan? Jag hade mf i augusti, ma i oktober utan mens emellan och vill nu helst...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka