T

tovahestwite

Har köpt ett ungsto 4 år. Och har varit smått intresserad av NH ett bra tag. Men nu vill jag ta tag i mitt lilla intresse, undrar om det finns någon som tränar NH med sin häst? Lust att berätta olika bra övningar? :) Trickövningar vore också kul att få lära .:idea: BERÄTTA om ni lärt er häst något kul eller om hur du har byggt upp din vänskap med hästen.:D

Sv: Nh!

Vi hanterar våra hästar enligt PNH(Parelli Natural Horsemanship) och har ridit in den ena enligt detta.
Har inga bra tips att ge såhär, det blir alldeles för ytligt och kanske passar det inte din häst.

Har du så att du kan åka med din häst? I så fall kunde du ju kommit och tränat med oss någon gång :idea: eller så kan du komma själv bara och titta lite. I vårat stall finns det en jätteduktig tjej som håller på med PNH, och hon brukar hjälpa oss när vi tränar.

Gå in på www.parelli.com och läs lite om detta vetja! Eller på in på PNH-tjatter tråden, så får du se vad PNH handlar om.

För oss har PNH varit räddningen för en häst som annars skulle gått till slakt i princip. Han är nu den absolut roligaste hästen jag jobbat med, man ler hela tiden han är i närheten :love:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka