NH versus Horsemanship

B

Bacillen

är Natural Horsemanship(NH) och Horsemanship två olika skolor??

I så fall, vad skiljer dem åt??

Sv: NH versus Horsemanship

Du kommer få olika svar beroende på vem du frågar... :angel: :p
När jag hör folk prata om NH vet jag vad de menar. När de bara nämner "horsemanship" kanske de också menar NH eller så menar de "hästmannaskap" på ett sätt som jag uppfattar mer som säkerhetsmässigt hanterande och att undvika våld.

Jag säger både nh och horsemanship om samma sak ibland, (ibland även "hantering", "respektträning"/"ledarskapsträning" eller likn) beroende på vem jag pratar med.

När jag hör folk prata om NH vet jag vad de menar. När de bara nämner "horsemanship" kanske de också menar NH eller så menar de "hästmannaskap" på ett sätt som jag uppfattar mer som säkerhetsmässigt hanterande och att undvika våld.
Håller jag med om!
Natural Horsemanship innebär dessutom att man öppnar sig för vad det naturliga innebär och lever/använder det i sitt dagliga "hästliv". Inte bara där föresten, det återspeglas i det mesta man gör som har med natur och djur att göra.

Förenklat kan man säga att Horsemanship ingår som en del i Natural Horsemanship.

LIA

Tack för era svar!!
Sökte också i forumet på detta och har hittade lite fler bra svar!

fann ju också de nålade trådarna högst upp i forumet...där fanns ju svar på min fråga...
*skäms*

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Luff
·
Övr. Hund Finns det? Med tålig menar jag att den ska klara av 37 kg explosiv boxer som både segdrar och kan göra rejäla ryck. Inte utfall mot...
Svar
19
· Visningar
1 505
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Hej! Tänkte att det säkert är några här som håller på med Natural horsemanship, eller? Det kanske redan finns en tråd med det? Förlåt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
29 784
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar