NH med isis?!

A

Amanda

Hej!:)

Jag skulle vilja veta lite mer om NH (natrual horsemanship- reservation för eventuella stavfel;) ) Det verkar vara roligt och jag funderar på att börja med det för att förbättra samspelet mellan mig och min isis.

För att börja från grunden kan väl någon förklara exakt vad NH är och vad det går ut på.

Har någon något tips på ledarskapsövingar, andra övningar och förklaringar på hur man kan lära in dem så skulle jag bli jätteglad om jag fick ta del av dem.

Om någon vill dela med sig av egna erfarenheter och kanske har någon fin bild så skulle jag bli tacksam om den hör av sig.:banana:

Tacksam för alla svar!
MVH Amanda

Sv: NH med isis?!

Det bästa är väl att se om det är ngn NH-kurs på g i närheten där du bor, lättast är ju att lära sig grunderna av ett proffs :)

Har en bild på mig & min Draumur på vår NH kurs med Sven Forsström
20287608.jpg

Tror detta var en flytt-övning.

Sv: NH med isis?!

Nh är ju på inget vis rasrelaterat utan funkar på alla hästar, det är ju ett sätt att "tala" med hästar på deras egna språk. Det är alltså inte hästen som ska lära sig NH för det kan den redan, det är du som ska lära dig. ;)

Om du går in på Western eller Hästhantering här på forumet och söker på "NH" så får du nog upp en hel del. Dessutom finns det massor på nätet och en hel del böcker. Kolla exempelvis på Adlibris, de har en del NH böcker.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var som om akupunkturen sträckte sig ner, tog tag i mina händer och lyfte upp mig ur den grop jag var i. Jag är så oändligt tacksam...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag har börjat träna NH med mitt sto, och går efter boken "Islandshästar och horsemanship". Första steget är att röra hästen...
2
Svar
27
· Visningar
4 341
Senast: Yrja
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur