Sv: NH basic träning
Tack för era tips! Ska läsa på lite mer om ämnet och se om jag kan få tag i den dära filmen
Interssant!
At känna igenom honom och flytta honom, pyssla i boxen osv går jätte bra, han sköter sig exemplariskt i stallet och är lugn, avslappnad och jättemysig när man pysslar med honom. Däremot när jag är ute och rider har han börjat krångla, blir rädd för saker, vill vända hem, backar osv.. känner mig lite..rädd.. och osäker. Vill helst inte falla av honom när det finns högtrafikerad järnvägoch endel trafik runt om :S
Hanvar inte sån de första gångerna jag red, då vr han supersnäll, men nu har han börjat med detta?! Testar han mig? Men då borde han ju inte blåsa upp sig och bli RÄDD för saker, eller?
Han blir tillockmed rädd för människor som är ute och går och ska stanna och blåsa upp sig och krångla.
Jag har märkt att det blir bättre om jag låtsas som ingenting och inte låter honom hinna iakta allt utan driver på och pratar med honom och liksom säger till honom att " sluta tramsa det är inget farligt"
Låter jag honom stanna och iakta det han är rädd för hinner han liksom bli ännu mer rädd och krånglar ännu mer.. hm.
Oj, nu råkade jag nog komma ifrån ämnet lite, jaja, det får gå