New Forest hingst el Ridponny hingst?

mortill3

Trådstartare
Har ett NF sto som jag funderar på att betäcka i år, är det några prisskillnader på om man tar en NF hingst el Ridponny hingst? vad blir mest eftertraktat om man ska sälja avkomman?
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Om du ska sälja den som föl skulle jag tippa på att en renrasig är lättare att sälja, men med lättare menar jag nog mindre omöjligt.
Ponnyföl är mycket svåra att sälja och man får inte många kronor för ett ponnyföl.
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Om tanken är att ta fram ett föl för att sälja så kanske du ska ta dig en funderare... Marknaden är TUFF nu, du kommer förmodligen inte ens få tillbaka det du lagt ut för att få fram fölet, tvärtom... det är mer sannolikt att du kommer gå minus, och dessutom få kämpa för att "bli av med" fölet. Inte ens de riktigt riktigt fina ponnyfölen betalar sig speciellt bra :grin:

Om du tvunget ska så skulle jag nog hålla mig till renrasigt.
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Jag skulle inte ge mig på att ta för att sälja, marknaden är alldeles övermättad. Ska du behålla själv så spelar det ju ingen roll vad fölet skulle ge vid ev. försäljning utan då kan du ju istället välja och vraka och verkligen välja den hingst DU gillar bäst och som skulle kunna ge dig det föl du helst vill ha.

Ska du ändå ta för att sälja så är ju renrasigt alltid ett bättre val och ger mer pengar vid försäljningen, även om mer pengar i detta fall inte betyder att du går med vinst: snarare med mindre förlust...
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Jag har inte haft problem med att sälja New Forestföl eller unghästar till det pris jag begärt. Jag skulle rekommendera dig att välja en New Foresthingst.
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Vart kan man hitta en lista på hingstar för 2012, samt vart de finns i landet?
söker hingstar som står i Småland
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Lista över alla verksamma New Foresthingstar finns på Svenska New Forestföreningens hemsida. Listan är inte sorterad geografiskt, och du får kontrollera under "Hingstnytt" så att hingsten har löst licens för 2012. Lycka till! :)
 
Sv: New Forest hingst el Ridponny hingst?

Hur gick det med valet av hingst ? Blev det NF eller en annan hingst ?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp