New Balance 971

granger

Trådstartare
Jag har ett sto e: Little Boy - Urbino och har tänkt använda New Balance på henne i år. Vad tycker Ni?

Sv: New Balance 971

Hur ser halsen ut på stoet ? Jag tycker NB har trist hals. Dessutom är jag inte så imponerad av hans gångarter.....

Av nyfikenhet, varför honom? Tycker inte att han har ngt speciellt, verkar mest lite spänd samtidigt som han saknar en del utstrålning.

Själv är jag rätt nyfiken på Metall.

Metall

Såg honom i Tehult i april, och visst var han fin, MEN var otroligt istadig där inne, visserligen mycket publik m.m., men ändå, riktigt istadig!!

ah, bra att veta.

Hursomhelst, Warsteiner och Dionysos = mina favoriter nomatter what.

Varför New Balance på mitt sto? Jo, så här har jag tänkt...
Jag har hört att han ger långbenta avkommor och mitt sto har ganska korta ben, behöver avla in lite längre ben. Det som dessutom tilltalar mig med honom är att han har hoppstam, men går dressyr. Jag vill absolut ha en hoppstammad hingst på mitt sto eftersom han har det, men har det senaste året börjat närma mig dressyren. (Kan bero på att jag blir äldre och hindrena helt plötsligt ser så STOOORA och farliga ut) Har även tänkt på fullblodshingst maa långa ben...vad säger ni?
Har sett NB på visning första året (tror det var 2000) och tyckte att han var läcker...

Jag såg med NB det året han blev godkänd och då var han ju inte så gammal!
Han blev även visad i hoppning på den hinstvisningen.Tyckte väldigt mkt om hingsten då han rörde sig väldigt trevligt samt hoppade trevligt.
Tycker det ger så mkt mer att se på en ung hingst då det är lättare att se deras egna "naturliga rörelser", efter som när de blir äldre, dessutom mer kan ryttarna plocka fram av deras gångarter och framhäva dem ännu mer.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Shaggy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30