Nervryckningar i nästborren.

J

JBL

Hej,

Är det någon som varit med om det? Min gamla tant har helt plötsligt börjat få nervryckningar (det pulserar) i ena näsborren. Det kommer och går. Är det något jag behöver ha uppsikt på? Hästen är 27 år ung.:laugh:

Sv: Nervryckningar i nästborren.

Inge erfarenhet på häst, men jag kan själv få små ryckningar i tex ögonlocket om jag haft det väldigt stressigt en period. Kan det tänkas att hon är stressad?
Sedan kan man ju tänka sig att skakningar/ryckningar inte borde vara väldigt ovanligt på äldre?

Jag skulle hålla koll bara, blir det värre skulle jag kolla upp det.
Eller så kanske någon här har ett bra tips på om det kan vara ett symptom på något allvarligt?

Puttar lite... Är det verkligen ingen som varit med om liknande?

Hästen är inte stressad när jag har sett detta.

Mja, alltså på mig kommer ryckningarna även när jag är hyfsat lugn, men har haft en längre period av negativ stress. Tänkte bara förtydliga. Det är säkert inte överförbart på häst :p

vi människor kan ju få sådär ibland. Själv hade jag mycket muskelryckningar när jag hade b12brist.

även vid magnesiumbrist kan människor få så.
Kanske hästar har likadant?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka