Nervös... :P

O

Olexa

Hej! Jag har ridit hela sommaren på Medryttarhästen, aldrig vart nervös när jag ska dit, inte ens första gången jag red honom var jag nervös, men nu när ridskole börjar på tisdag är jag jättenervös! Jag är alltid jättenervös innan jag ska till ridskolan å rida. Däremot att få privatlektion på medryttarhästen är det inte ens lite pirr i magen innan! Vad är det som är fel? jag älskar att rida på ridskolan, men jag är såååå nervös! Någon som vet varför och vad jag ska göra? :crazy: Tacksam för hjälp!:bow:

Sv: Nervös... :P

Jag känner igen det där pirret i magen när man skulle till ridskolan. Samtidigt som man så gärna ville så var magen i uppror.

Men jag stålsatte mej och när jag väl kommit upp på hästen gick det över.
Och du som har varit medryttare hela sommaren och ridit har ju en förtur genemot dom andra som kanske inte ridit alls på sommaren! Du kan!!
Intala det själv det, du ÄR duktig! :bow:

Fast problemet e oxå att ridskolan har engelskridning å jag har ridit western hela sommaren :crazy:

Men tack för ditt inlägg :bow:

Men jag stålsatte mej och när jag väl kommit upp på hästen gick det över.

Det värsta är inte att rida :P Hästarna på ridskolan är inte särksilt snälla i spiltan/boxen. Har nästan blivit sparkad av en femåring jag skulle rida, och en c-ponny försökte bita mej

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama