Nervös inför koll hos bm!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Ska till barnmorksna på måndag kl 11. Känns nervöst då jag ska träffa en ny bm då min andra hastigt flyttat. Dessutom har jag inte varit på koll sedan innan ul i v 18.....

Blev tydligen en miss nu i somras då min bm flyttade så de som jobbar på motagningen fick verkligen väldigt mycket att göra så nånstans har det missats at informera att jag är en av patienterna till den som flyttade och att jag har telefonfobi så hon skulel själv ringa till mig om en koll i v 25 ungefär. Har försökt ringa men telefontiderna är fullproppade med folk som ringer och inte alltid har dessa tiderna passat mig så jag har inte kunnat ringa. I dag fick jag fatt i en bm och vi ordnade ett möta på måndag då den vanliga kollen ska göras; hjärtljud, blodtryck och allt det där som jag nog glömt för tillfället.

Allt känns bra och jag tror till och med att järnvärdet är rätt ok just nu, bebis rör sig mycket och känns frisk, men man vet ju inte, vad som helst kan ju vara fel egentligen. :eek:

Sedan en annan sak.... det här med hjärtljud och flcika och pojke, hur väl stämmer det och hur är det man brukar säga?
 
Sv: Nervös inför koll hos bm!

Det stämmer inte alls.
Hjärtljuden ska variera, på båda könen.
Kollar man med ctg märker man att hjärtljuden går upp och ner rätt mycket.
Så bara för att de ligger på 145 just när bm mäter säger ingenting om könet.

Hoppas allt ser fint ut.
 
Sv: Nervös inför koll hos bm!

När jag kollades med ctg så pendlade Sebastians hjärtljud mellan 120 och 165, beroende på om han var vaken eller ej, om man rörde vid magen, om jag spände magmusklerna osv osv. Så jag tror inte alls på det där, och det gjorde inte BM som mätte på BB heller :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter Ws hastiga insjuknande och bortgång i måndags uppstod något slags vakuum. Rutinen att gå till stallet och rida W var plötsligt...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Ringde idag till "min" vårdcentral, där jag alltid blivit väl bemött, och ville boka tid för att få någon typ av allmän hälsokontroll...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: SweetBriar
·
Gravid - 1år Som sagt: Hur pass vanligt är det att man byter barnmorska? Det är väl egentligen inte något direkt fel på den jag har nu (och hon är...
Svar
7
· Visningar
1 348
Senast: Sar
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 342
Senast: Marie_Ozzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp