Nero's MH, Film-bilder-resultat

Nikkis

Trådstartare
I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR.

Resan gick väldigt bra, även om vi mot slutet racade mot klockan, men chaffören tryckte gasen i botten på sin trimmade lilla sportbil med 400 springvilliga hästar och vi kom fram i tid-puh.
Trodde att Nero skulle vara lite off när vi kom fram, men han var utvilad och väldigt pigg och glad, som tur är.

Vi gick som sista hund, Nero gjorde ett strålande MH och jag är super nöjd. Han reagerade precis som jag trodde. Dock fick han 5:a på Spöken-rädsla, för att Dumma jag släppte kopplet fastän jag Inte hade behövt/släppte det för tidigt!
*Jag förbannar verkligen mig själv över det!!* Mer om det kan ni se på filmen.


Så här blev resultatet från MH:t

1a.Kontakt hälsning: 4
1b.Kontakt samarb.: 3
1c.Kontakt hantering: 4
2a.Lek 1 leklust: 5
2b.Lek 1 gripande: 4
2c.Lek 1 grip/dragk: 5
3a 1.Förföljande: 4
3a 2.Förföljande: 4
3b 1.Gripande: 4
3b 2.Gripande: 5
4.Aktivitet: 4
5a.Avst.lek intresse: 3
5b.Avst.lek hot/aggr: 1
5c.Avst.lek nyfiken: 3
5d.Avst.lek leklust: 3
5e.Avst.lek samarb.: 3
6a.Överr. rädsla: 3
6b.Överr. hot/agg: 3
6c.Överr. nyfikenhet: 4
6d.Överr. kv. rädsla: 1
6e.Överr. kv. intr.: 2
7a.Ljud rädsla: 1
7b.Ljud nyfikenhet: 5
7c.Ljud kv. rädsla: 1
7d.Ljud kv. intresse: 2
8a.Spöken hot/agg: 3
8b.Spöken kontroll: 4
8c.Spöken rädsla: 5
8d.Spöken nyfikenhet: 3
8e.Spöken kontakt: 4
9a.Lek 2 leklust: 5
9b.Lek 2 gripande: 4
10.Skott: 1


Fick dela upp filmerna i 5 stycken och förkorta dem väldigt mkt, för YouTube ville inte alls samarbeta med mig under uppladdningen, men skam den som ger sig.
Ignorera snälla mina ljudeffekter hahaha, jag var faktiskt Väldigt trött!

Här är filmerna:

Film 1
Film 2
Film 3
Film 4
Sista, film 5

Lite bilder:
Skrutten i bilen under en paus i Örebro
DSC_0021.jpg


Chaffisen Michelle hade då väldigt roligt..

Michelle; Jiihaa, kolla mig och min häst Blixten när vi stegrar!!
Jag; Ehm, det är ingen häst, det är en MC....
Michelle; *Kollar efter* "Eh va f*n, de var det ju! 'Ah men Jiihaa, kolla på mig och min MC när vi stegrar'"
:rofl:
Men hans stegring med vad-det-nu-än-var, gick hur som helst inget vidare.. He he
DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0009.jpg


Behöver jag säga att jag ska spara dessa bilder tills han fyller 30?:devil:

Mer bilder i nästa inlägg.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Forts.


Vi träffade för första gången Nero's kullsyster Xi, med tillhörande Husse som var våran TL under MH:t.
DSC_0065.jpg

Xi ligger

Tjena brorsan/syrran


Vi provade också deras agilitybana (Efter MH:t givetvis)

Nero fick prova massa kuliga hinder för första gången
DSC_0073.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0121.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0128.jpg


På vägen hem igen, en lite trött Kines(?)-schäfer
DSC_0138.jpg


Pamela fick också åka med till Arvika (Ja hon är fort. lite svullen i ena ögat efter getinsticket, men hon behandlas med savla för det)

Det var allt, kommentera gärna.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Imponerande skall, måste jag säga!

Tjusigt MH, grattis till det!
Haha ja han skällde verkligen på:angel:

Tack.

Grattis, va kul!

Ser fint ut! Va roligt att träffa systern också.
Var hon trevlig?:)
Tack tack.:laugh:

Ja systern var trevlig, dock var hon lite för... Hispig? Eller vad man ska säga, för min smak. Föredrar Nero(såklart), men han är mkt mer samlad i både kropp och knopp än vad hon verkade vara.. Men sen var hon i höglöp också, så det kanske berodde på det.


*Äsch vad tråkiga ni andra är, bara tittar men inte svarar!;)*
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Grattiis att att det gick bra för er.
Fina bilder men fasligt många tyckte min dator;)
Söt var hon Neros syrra.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Grattis :). Vad fin han är stora pojken.

Kul att du delade med dig av både film och foto tycker jag!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jätteroligt att se! Synd att jag inte har vårt MH på film :(

Jag måste bara tillägga på spökena: Men han VAR glad, han viftade på svansen :angel: Har jag hört så många gånger och önskar att det fanns en pedagogisk film att ta till *hi hi*
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Kul att man fick se både filmer och bilder, har själv funderat på att göra MH på min hund, å nu när jag kikat på filmerna blir jag jättesugen.
Din hund är "by the way" jättefin!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jätteroligt att se! Synd att jag inte har vårt MH på film :(

Jag måste bara tillägga på spökena: Men han VAR glad, han viftade på svansen :angel: Har jag hört så många gånger och önskar att det fanns en pedagogisk film att ta till *hi hi*

Om det dök upp två maskerade personer i skogen på riktigt skulle jag hellre se att min hund var jävligt arg.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Grattis! Vad fin och duktig nero är. Roligt att se filmerna:). Han är ju en riktig stilig kille.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Om det dök upp två maskerade personer i skogen på riktigt skulle jag hellre se att min hund var jävligt arg.

Där håller jag med dig! Jag ser inget negativt i att hunden reagerar som Nero gjorde, han släppte det ju snabbt och gick fram och var nyfiken.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

*Delvis knapp*

Självklart delar jag med mig av filmerna, det som var halva poängen med att filma-bukefolket ska ju få se!:p
*Känn er hedrade;)*

Jag är super nöjd med honom, han skötte sig riktigt bra under hela MH:t. Jag visste mer eller mindre hur han skulle reagera, han reagerade tillomed Bättre än förväntat i ärlighetens namn.
Så jag är verkligen nöjd med hans reaktioner/avreaktioner.

Tack så mycket för de fina orden!:bow: Jag sitter här med ett stort flin på läpparna och känner mig sådär lagom stolt nu, thihi.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Kul att man fick se både filmer och bilder, har själv funderat på att göra MH på min hund, å nu när jag kikat på filmerna blir jag jättesugen.
Din hund är "by the way" jättefin!

Klart du ska MH:a din hund med!;)

Det var första gången för mig också, att få gå ett MH, så det var kul att bli den erfarenheten rikare.

Jag tackar så mycket.:p
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Nej men Gnist då, Hur kan du!?:cry:








Haha näe då, det är lugnt, bara du looooovar att titta på filmerna imorn, när du är mer vaken i huvudet-då kan jag förlåta dig;):p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Nenyah
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 941
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 302
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp