• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pazuzu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 901

Pazuzu

Trådstartare
Det skulle vara mycket intressant att få se en bild på denna halvblodshingst som var helbror till Pommery 200. Min mamma har precis blivit medryttare på en häst som har Nero i tredje (!) led, så jag är nyfiken på hur denne ser ut. Jag har letat i allt mitt material, men jag kan inte hitta någon bild på honom. Tyvärr har jag inte 1938 års stambok, för jag antar nästan att han fanns med på bild där?

Sv: Nero 175?

Första rikstäckande stamboken kom ju 1939, så det finns ingen från -38 med bild på honom.

Ja det måste dom, för i min bokhylla står band I från 1939. Det innehåller stamtavlor men inga bilder för hingstårgångarna födda mellan 1930 och 1935 plus oldenburgaren Oktav född 1936 men inga andra 36-or:confused: och en del fullblod och importer.

Där ser man, tack i alla fall!:) Då gissar jag att det blir svårt att hitta någon bild på honom någon annanstans, eftersom han inte gjorde några stora avtryck i aveln.

Jag kollade "gamla tiders ädla hingstar", men inte heller där finns en bild, men i allafall följande uppgifter:
Nero 175 fx 158cm 1935 vid Vittskövle hos AB. Widtsköfle. Ink. s.å. till Flyinge. Statens pris ill hingst, född hos privat uppfödare 1948. Dödad 1952.
e. Humanist u.Amory 1431 e. Goldonkel u.Abasia 615 e.Minnensänger-Adam-Empedocles-Thanatos.
Fdr till 21 avelston, och 138 remonter. 16 pristagare.

Jag saknar tyvärr supplementbandet från 1940, men jag har det från -41 och där är R-årgången på bild. Vet inte vilet år man började med foton på alla hingstar. Själv önskar jag att jag hade bandet från -40 för jag har alltid velat se en bild på Primo 204!

Förutom just bilder har jag i övrigt rätt bra koll på honom.;) Men tack iaf!:)

Den har jag däremot.;) Tyvärr är det inga bilder där i.:( Men jag har för mig att jag ska ha en bild på Primo någonstans, ska kika efter lite.

Typiskt nog kan jag inte hitta den eventuella bilden på Primo, men jag hojtar till om jag ändå skulle hitta den.

Har tyvärr ingen bild heller. Har hingstbilder i gamla inbundna Hästentidningar, men bara fram till 1936. Det är tyvärr några år för tidigt. Ingen annan som har gamla Hästentidningar?

Om du har -40 utan bilder i måste det betyda att de började med bilder -41:)

Har alltid undrat!

Någon som har en bild på Neros morfar Goldonkel?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
14 984
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo... 2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Gimlan
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 589
Senast: Tinuri
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 481
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Valp frågor
  • Tråden för spår