Nerklassning-regler?

F

Frågvis

Är lite osäker på vad som gäller med nerklassning. Min flicka tog 18 poäng 2003 och 2 poäng våren 2004. Om jag har förstått det rätt så får hon tävla lokala LD och LC igen? Det är väl poängen nuvarade och förgående år som räknas? I så fall så står hon på två? Ska man anmäla nerklassning om man vill starta lägre klasser?

Sv: Nerklassning-regler?

Om jag inte är ute på hal is så kan din dotter tävla i vilka klasser hon vill 2005. Poängen tagna under 2004 styr ju vilka klasser man får rida nästkommande år.

Nedklassning anmäls ju om man köper/lånar en redan för året uppklassad ponny, så det borde ju inte du behöva göra!

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 546
Senast: Cambrie
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 470
Senast: Fiorano
·
Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 497
Senast: Amanda_F
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 941
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Skidåkning
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur