Jag behöver verkligen öva på att trampa ner hälarna, hamnar gärna på tå i stigbyglarna. Och att ta upp min hand. Jag fastnar gärna nere vid sadeln med handen. Jag blir inte stark i handen som man ju ofta annars blir om man har för rak arm. Men jag blir så irriterad på mig själv. Någon som har några bra tips?
Antar att det hela kanske hänger ihop ( att jag nästan faller fram, nu kanske jag överdriver det hela lite här, men jag ser säkert ganska kul ut med hälen högt upp och armarna långt ner. Och ja, jag rider för tränare varje vecka och jag har nog fått höra ner med hälen, upp med handen tusen gånger
Finns det inget bra "tänk" eller bra övning som ni kan tipsa med om.
Inspänningsgummiband om nacken på mig själv och så ner i handen så jag inte orkar dra ner handen
Antar att det hela kanske hänger ihop ( att jag nästan faller fram, nu kanske jag överdriver det hela lite här, men jag ser säkert ganska kul ut med hälen högt upp och armarna långt ner. Och ja, jag rider för tränare varje vecka och jag har nog fått höra ner med hälen, upp med handen tusen gånger
Finns det inget bra "tänk" eller bra övning som ni kan tipsa med om.
Inspänningsgummiband om nacken på mig själv och så ner i handen så jag inte orkar dra ner handen