Ner i vikt - hur snart syns det???

95johsv

Trådstartare
Satt och funderade på - hur snart efter att förändring har skett ser man att hästen går ner i vikt? Så att om man ser att hästen har minskat och inte vet varför, kan man då räkna ut när förändringen har skett???

*filosoferar lite*

/JS
 
Sv: Ner i vikt - hur snart syns det???

menar du i vikt?
Det är nog väldigt individuellt.
Finns speciella måttband som du kan mäta din häst med eller har du tillgång till spannmålsvåg är ju inte det dumt.
Fins en speciell formel för att räkna ut vikt som jag tyvärr inte har i huvet men finns säkert i någon bok:crazy:
 
Sv: Ner i vikt - hur snart syns det???

Det beror på hästen. Min medryttarhäst, ett fullblod, tappar på en gång. När vi öppnade en ny hösilagebal var den väldigt fuktig o sessan blev lös i magen. Hon gick på tre dagar ner så att revbenen syntes... :( tyvärr går det inte lika fort åt andra hållet...
 
Sv: Ner i vikt - hur snart syns det???

hej!

På min syns inte felaktig foderstat förrän hon fäller vårpälsen i början av (ca) februari, ibland senare.. Mycket frustrerande, då har hon ju gått hela vintern utan att det synts och ändå kämpat på som en ängel.../ Lavinia, som fortfarande fodrar upp pållan efter vintern, men som tycks ha det sämsta höt nånsin..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 731
Senast: Roheryn
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 382
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
648
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp