Neoprenchaps -någon som har erfarenhet av dom?

Blir det inte väldigt tätt och varmt med neopren? Kanske funkar bra på vintern?

Neopren andas INTE! Neopren använd bla till våtdräkter och jag kan säga av egen erfarenhet, efter ngn timmes segling med våtdräkt så VET man att de andas lika bra som en plastpåse! :) Jag skulle inte vilja ha dem som shortchaps, men gillar man våtvarma omslag så...

Märkligt. Det står faktiskt inte uttryckligen om neopren är ett andasmaterial eller inte.

I den underbara tidningen "Your horse" hade de sist ett test av shortchaps där de var med. Här är omdömet:
"These chaps were lightweight and easy to adjust to a good fit. The neoprene was stretchy and fitted over both jodhpur and yard boots. They were comfortable and flexible to wear, ideal for hacking, especially in wet weather. Although theu had a reinforced synthetic suede calf they did move when using a lot of leg. Overall great value for hacking and light schooling"

Betyget blev: 3.5 av 5 möjliga.

Coolt med roliga färger!

(kort översättning: jodhpur = ridskor, yard boots = stövlar, hacking = uteritt, suede = mocka)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 378
Senast: linnsan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 981
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30